استاندار خوزستان گفت؛
سد گتوند علیا یکی از مسایل مهم و اصلی برای مردم خوزستان است که جدا از مزایای آن، معایب و مشکلاتی دارد که باید هر چه سریعتر برطرف شوند
کد خبر: ۳۹۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 23 March 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛ فرمانداری شهرستان گتوند دکتر غلامرضا شریعتی چهارشنبه شب پس از بازدید از دریاچه و نیروگاه گتوند علیا با بیان اینکه این دومین بازدید وی از سد و نیرگاه گتوند علیا در یک هفته اخیر می باشد افزود: بازدید از سد گتوند علیا با دستور دکتر روحانی رئیس جمهوری انجام شده است.

وی ادامه داد:در این بازدید از تمام نقاط مختلف سد ازجمله دریاچه سد،بدنه،کوه های نمکی در پشت سد و تونل های انحراف آب دیدن شد ضمن اینکه گزارش وضعیت این سد تهیه و اقدامات لازم برای حل مشکلات آن نیز به رئیس جمهوری تقدیم خواهد شد تا تصمیم لازم در این رابطه از سوی دولت اتخاذ شود.

استاندار خوزستان گفت:سد گتوندعلیا شرایط خاصی را برای استان خوزستان به ویژه شهرستان گتوند موجب شده است که برخی از این مسایل و مشکلات که قابل کنترل است با اقداماتی که انجام شده است تا حدودی زیادی کنترل شده اما اجرای خط انتقال آب از کف مخزن ، بخش شوری آب و توسعه نیروگاه نیز از سوی دولت پیگیری خواهد شد.

شریعتی به ظرفیت گردشگری آبی دریاچه سد گتوند علیا نیز اشاره کرد و گفت:دریاچه سد گتوند ظرفیت بسیار خوبی در زمینه گردشگری آبی دارد که متاسفانه از این ظرفیت استفاده نشده و اگر به این ظرفیت توجه شود شاهد توسعه اشتغال در منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: این ظرفیت گردشگری فقط در خوزستان وجود دارد که در این مدت از آن غافل شده ایم و باید با دعوت از سرمایه گذاران از این ظرفیت ویژه استفاده شود.

استاندار خوزستان با اعلام حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری آبی در استان خوزستان گفت: با ایجاد بازی ها و ورزش های آبی در دریاچه های سدهای موجود در خوزستان می توان گردشگری را در این استان توسعه داد.

وی در ادامه در خصوص سرمایه گذاری در سد گتوند علیا گفت: مدیریت تمام سدها بجز سدگتوند علیا با سازمان آب و برق خوزستان است و این سازمان نیز نگاه ویژه ای به این مقوله داشته و از جمله اقدام های خوب صورت گرفته در این راستا از سوی سازمان آب و برق خوزستان سرمایه گذاری در سدهای مارون و عباسپور می باشد.

استاندار خوزستان گفت:مدیریت سد گتوند علیا با شرکت آب نیروست و تاکنون به سازمان آب و برق واگذار نشده است.

وی همچنین با اشاره به شهرک مسکونی سد گتوند افزود: این شهرک با امکانات رفاهی و ورزشی مناسب و 150واحد مسکونی در منطقه خوبی از شهرستان گتوند قرار دارد که تلاش می شود این شهرک برای مردم شهرستان گتوند نیز قابل استفاده باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار