برای نخستین بار در بنادر کشور و با هدف ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه خورموسی، دو علامت کمک ناوبری مجازی، به مجموع علائم کمک ناوبری موجود در مسیر تردد شناورها در آبراه خور موسی مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزوده شد
کد خبر: ۳۹۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 16 March 2017
 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: موج های ارسالی از این علائم کمک ناوبری مجازی به وسیله سامانه شناسایی خودکار شناورها (AIS) دریافت شده و موجب می شود که تشخیص مسیر ایمن تردد برای شناورها در آبراه خورموسی  مجتمع بندری امام خمینی(ره) تسهیل گردد.

عبداللهی در ادامه افزود: این مجتمع بندری در کنار حفظ، نگهداری و انجام تعمیرات ادواری علائم کمک ناوبری فیزیکی در مسیر آبراه خور موسی که کمک شایانی به تردد ایمن شناورها می نماید، بهره گیری از فناوری نوین مخابراتی و خلاقیت  کارشناسان مجتمع بندری امام خمینی(ره) را نیز، در دستور کار خود قرار داده است.

وی در تشریح این فرآیند جدید بیان داشت: این علائم کمک ناوبری مجازی توسط تجهیزات نصب شده در بیکن شماره ۳۱ در آبراه خورموسی، تعریف گردیده و سیگنال های ارسالی توسط این تجهیزات، موجب نمایش و تشخیص دو موقعیت مجازی جدید توسط دستگاه های شناسایی شناورهای عبوری می گردد و به این ترتیب زمینه را برای افزایش ایمنی ناوبری شناورها فراهم می آورد.

عبداللهی در تبیین مــــزیت های بهره گیری از این روش، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری علائم کمک ناوبری و چالاکی و سرعت در انتقال هشدارهای ناوبری در سخت ترین شرایط و امکان رصد و پایش مستمر را از مزیت های علائم کمک ناوبری که مبتنی بر فن آوری نوین اطلاعاتی می باشد، برشمرد.

یادآور می شود مجتمع بندری امام خمینی(ره) سالانه پذیرای بیش از هزار فروند شناور اقیانوس پیما مــــی باشد که تحت شرایطی کاملا ایمن تردد می نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار