دکتر شاطرزاده؛
اگر به نقشه کاشتن نهال ها دقت کنید، می‌بینید که لوگوی آتش نشانی روی زمین نقش بسته است
کد خبر: ۳۹۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 15 March 2017
 این نهال های شناسنامه دار از میوه‌های پرتقال، نارنج و گریپ فروت و طبق موقعیت اقلیمی استان و بر اساس مقاومت درختان انتخاب شده‌اند

دکتر محمد جعفر شاطر زاده رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مراسم کاشت 16 نهال میوه به پاس تقدیر از 16 شهید آتش نشان حادثه پلاسکو تهران گفت: بعد از حادثه تلخ پلاسکو و به شهادت دکتر شاطرزاده: امیدوارم فداکاری آتشنشانان از دست رفته، باعث ایجاد نگرش جدید جهت پیشگیری از حوادث باشدرسیدن تعدادی از هموطنان آتش نشان، مد نظر بود به هر طریقی از این عزیزان که جان خود را برای نجات دیگر انسان ها فدا کردند، تقدیر شود، به همین منظور تصمیم گرفته شد که همزمان با ایام درختکاری به تعداد این شهیدان، درخت میوه که نماد باردهی است کاشته شود.


وی افزود: آنچه جهت اجرا و نامگذاری این مراسم مد نظر ما بود، آیه شریفه 69 سوره مبارکه انبیاء می باشد که خداوند سبحان در هنگام به آتش افکندن حضرت ابراهیم(ع) فرمودند: " قُلنا یا نارُ کُونِى بَرداً وَ سَلاماً عَلى إِبراهِیمَ " (گفتیم که اى آتش، باش سرد و سلامت بر ابراهیم) و به همین دلیل عنوان مراسم را "ابراهیمیان در گلستان" گذاشتیم، به امید اینکه فداکاری این عزیزان از دست رفته باعث ایجاد یک نگرش جدید در ما جهت پیشگیری از بعضی حوادث و قدردانی بیشتر از آنها باشد.

شاطرزاده ادامه داد: امشب نیز مصادف با شب چهار شنبه سوری است. پس بیایید و نقطه مخالف با نگرش در مورد مراسم این شب که همان آتش افروختن است را تغییر دهیم و به جای آن درخت بکاریم تا خیلی از حوادث که به سبب آتش روشن کردن است را کنترل کنیم.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: مجموعه تمام بحث‌ها این شد که مراسمی را برگزار کنیم تا همه دوستان اعم از اعضای هیات علمی، پرسنل، دانشجویان و کل مجموعه دانشکده در این مراسم حضور داشته باشند و به نظر بنده این موضوع باعث همدلی بیشتر بین دوستان خواهد شد که شاهد شور و نشاط آن نیز بودیم و امیدوارم مراسمی از این قبیل را همیشه برگزار کنیم و امروز اگر حمایت و همکاری معاونت پشتیبانی دانشگاه و همچنین سازمان زیباسازی شهرداری اهواز نبود، این مراسم برگزار نمی‌شد.

وی گفت: اگر به نقشه کاشتن نهال ها دقت کنید، می‌بینید که لوگوی آتش نشانی روی زمین نقش بسته است. این نهال های شناسنامه دار  از میوه‌های پرتقال، نارنج و گریپ فروت و طبق موقعیت اقلیمی استان و بر اساس مقاومت درختان انتخاب شده‌اند که مهندس بیگدلی مدیر پشتیبانی دانشگاه آنها را در اختیار ما گذاشت.

شاطرزاده در پایان ضمن تشکر از حضور شرکت کنندگان در مراسم "ابراهیمیان در گلستان" گفت: امیدوارم شاهد تداوم اینگونه مراسم باشیم تا بتوانیم فرهنگ های درست را جایگزین آئین های حادثه ساز کنیم.
منبع: تابناک
برچسب ها: دکتر شاطرزاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار