برای نخستین بار صورت می‌گیرد
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: چیدن یکی از بزرگترین هفت‌سین‌های کشور در میدان مینودر قزوین به مساحت 600 متر است که امسال برای نخستین بار این مهم انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۹۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 15 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، داریوش قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده سازمان زیباسازی شهرداری قزوین برای نوروز سال 96 اظهار داشت: در راستای خدمات و اقدامات نورزی این سازمان، ستاد بهاری در شهریور ماه سال جاری تشکیل شد و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، یک به یک در حال اجرا است.

وی افزود: نصب 65 المان موقت نوروزی در سطح شهر قزوین که از دیروز در حال نصب است، جای‌گذاری مجسمه امیرکبیر با رویکرد دائمی، که روز 25 اسفندماه افتتاح می‌شود، یکی از مرتفع‌ترین مجسمه‌های داخل این شهر است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: اندازه مجسمه از پایه، از نقطه صفر جدول تا رأس کلاه مجسمه، 12 و نیم متر است؛ یعنی تندیس مجسمه 6 و نیم متر و پایه آن 6 متر بوده و به دلیل توپوگرافی منطقه پونک، طراحی مهندسی، اندازه مجسمه را بلندتر در نظر گرفته است.

قاسمی گفت: با توجه به ورودی شهر قزوین و تجربه موفق در اجلاس جاده ابریشم سازمان زیباسازی شهرداری، روی این میدان تمرکز ویژه‌ای دارد.

این مسؤول عنوان کرد: شهریورماه سال جاری کاروان تجاری را ورودی شهر نصب کرده‌ایم و برای نوروز سال 96 هم سه موضوع برای میدان مینودر در نظر گرفته شده است.

 

* جانمایی سازه‌ عظیم نوری در قزوین

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اضافه کرد: چیدن یکی از بزرگترین هفت‌سین‌های کشور در میدان مینودر قزوین به مساحت 600 متر است که امسال برای نخستین بار این مهم انجام می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه سازه‌ عظیم نوری(1396) به ارتفاع 6 متر، در ضلع جنوبی میدان مینودر نصب شده است، ادامه داد: یک تونل نوری همراه با کانترهای راهنمای گردشگری در این میدان برای راهنمایی مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در کانترهای تبلیغاتی، مراکز گردشگری و جشنواره اسباب‌بازی به گردشگران معرفی می‌شود و نقشه گردشگری و راهنمای شهر و راه‌ها هم در ورودی شهر در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری قزوین تشریح کرد: همچنین بلیط‌های بازدید از دهکده طبیعت و سرای سعدالسلطنه با تخفیف در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

* پاکسازی 35 هزار متر از دیوارهای سطح شهر

قاسمی با بیان اینکه حدود 15 هزار متر ریسه‌های رنگی با تم شاد در سطح شهر نصب می‌شود، عنوان کرد: پرچم‌های یک هزار پایه پرچم، تعویض شده و به جای آن‌ها از پرچم‌های بهاری با تزیین بسیار شاد و رنگی و متنوع، نصب می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: چند هفت سین دیگر در میدان آزادی، دهکده طبیعت و دیگر نقاط شهر توسط سازمان زیباسازی چیده می شود.

مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری قزوین بیان کرد: امسال برای نخستین بار در استان تبلیغاتی را آغاز کرده‌ایم که در آن به معرفی آثار و مکان‌های تاریخی در مسیر اتوبان‌های قزوین- تهران، قزوین-رشت و قزوین-زنجان پرداخته است و همچنین برای نخستین بار تبلیغات گسترده‌ای در استان‌های تهران و البرز با استفاده از 110 سازه تبلیغاتی، از 15 اسفندماه سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی صورت گرفته و انجام این کار، تبلیغی برای انتخاب شهر گردشگری از سوی مسافران نوروزی است.

قاسمی در خصوص پاکسازی دیواره‌های شهر گفت: 35 هزار متر از دیوارهای سطح شهر پاکسازی و با شکلی خاص نقاشی شده است که برای کمک به گردشگران، تابلوهای شناسایی معابر را تکمیل کرده‌ایم تا آدرس‌دهی به سهولت صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: تمام مجسمه‌های سطح شهر، ترمیم و رنگ‌آمیزی شده و آماده بازدید گردشگران و شهروندان قزوینی است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در خصوص نورپردازی سطح شهر بیان کرد: در ادامه نورپردازی و منظر شبانه 16 و 15 محور به طور کامل نورپردازی شده است و همچنین نورآرایی خیابان سپه به عنوان نخستین خیابان ایران، که منظر شبانه خاصی به این خیابان می‌دهد.

 

* افتتاح پروژه نورپردازی محورهای سطح شهر

قاسمی گفت: نورپردازی محورهای تاکستان، بلوار چوبیندر، بلوار خلیج فارس و محور غدیر شهرک کوثر در ایام نوروز افتتاح می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: مبلمان شهری، بلوار غدیر شهرک کوثر، تهران قدیم، خیابان بوعلی و پاتوق محله خیابان خلفا کامل شده است.

مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری قزوین در پایان گفت: اکیپی از سوی زیباسازی شهرداری آماده شده برای پاکسازی تبلیغات غیرمجاز که با نصب بر روی درخت‌ها و دیواره‌های شهر، زیبایی را کمرنگ کرده بود، اعزام شده است تا مسافران نوروزی که وارد شهر قزوین می‌شوند، خاطره‌ای ماندگار در خصوص زیبایی‌های این شهر داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار