رییس اتحادیه میوه فروشان قزوین خبر داد
رییس اتحادیه میوه‌فروشان قزوین با اشاره به بالا بودن قیمت سیب نسبت به اقلام دیگرگفت: سازمان تعاونی روستایی در جهت تنظیم بازار پرتقال را از کشور مصر وارد کرده که در هفته پایانی سال همراه با سیب داخلی در پایگاه‌ها و چادرهای سطح شهر توزیع می‌کند.
کد خبر: ۳۹۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 14 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین،حبیب الله صادقی پور رییس اتحادیه میوه فروشان قزوین در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شاخص، در رابطه با آخرین وضعیت عرضه و قیمت میوه‌های شب عید د بازار شهر قزوین اظهار کرد: مشکل و کمبود نداریم و میوه‌های شب عید به اندازه کافی در بازار موجود است.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت سیب نسبت به اقلام دیگر افزود: قیمت عمده فروشی سیب قرمز از ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان و سیب زرد از ۵ تا ۶ هزار تومان است.

صادقی‌پور با اشاره به اینکه خرده فروشان با ۳۰ درصد افزایش قیمت محصولات را عرضه می‌کنند، بیان کرد: قیمت عمده فروشی پرتقال جنوب از ۴ تا ۶ هزار تومان و پرتغال شمال از یکهزار تا ۴ هزار تومان است.

رییس اتحادیه میوه فروشان قزوین خاطرنشان کرد: سیب از آذربایجان، میانه و مراغه و پرتقال از شمال و جنوب کشور وارد استان می‌شود.

صادقی پور اظهارکرد: دولت طبق سنوات گذشته جهت تنظیم قیمت بازار، میوه‌های شب عید را در چادرهایی در سطح شهر توزیع می‌کند تا مردم بتوانند از آن مرکز خریداری کنند.

رییس اتحادیه میوه‌فروشان قزوین اضافه کرد: سازمان تعاونی روستایی در جهت تنظیم بازار، پرتقال را از کشور مصر وارد کرده که در هفته پایانی سال همراه با سیب داخلی در پایگاه‌ها و چادرهای سطح شهر توزیع می‌کند.


وی با بیان اینکه سرمازدگی‌های اخیر تاثیر زیادی روی کیفیت میوه‌ها گذاشته است، گفت: سرمای اخیر حاکم در کشور در کیفیت میوه‌ها بخصوص پرتقال شمال تاثیر زیادی گذاشت بطوریکه در جهت تنظیم بازار مجبور به واردات میوه از خارج کشور شدیم.

صادقی پور اضافه کرد: ذخایر پرتقال قبل از سرمازدگی، اکنون وارد باز شده و از کیفیت بهتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه قیمت موز نسبت به هفته گذشته ۵۰۰ تومان ارزان‌تر شده، ابراز کرد: موز در مغازه‌های خرده فروشی با قیمت ۴۵۰۰ تا ۵ هزار تومان عرضه می‌شود و تا تعطیلات عید ممکن است همچنان با قیمت پایین به فروش برسد.

رییس اتحادیه میوه فروشان قزوین در خصوص کیفیت و قیمت کیوی گفت: سرمازدگی‌ها بر روی کیوی هم تاثیر گذار بود بطوریکه امسال کیوی یخ زده با قیمت ۲ تا ۳ هزار تومان و کیوی مرغوب‌تر با قیمت ۴ تا ۴۵۰۰ به فروش می رسد.

وی در خصوص گرانی‌ اخیر قیمت برخی صیفی‌جات گفت: سیل‌زدگی در برخی مناطق با ازبین بردن بوته‌های گوجه فرنگی موجب گرانی آن شد و اکنون گوجه با قیمت ۲ تا ۴ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

صادقی پور در انتها گفت: در گذشته مردم به صورت عمده و جعبه‌ای خرید می‌کردند اما امروز معمولا به اندازه مصرف روزانه و از چادرهای توزیع میوه شب عید در سطح شهر میوه خریداری می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار