استاندار خوزستان گفت ؛
زمانی‌که یک منطقه ویژه پتروشیمی شماره 2 درکنار شماره یک احداث شود به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم از چندین میلیارد هزینه صرفه‌جویی می‌شود
کد خبر: ۳۹۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 13 March 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، غلام ضا شریعتی در جلسه ستاد توسعه نفت، گاز و پتروشیمی اظهار کرد: مشکل نیروگاه بین امیدیه- ماهشهر و مسائل مربوط به آن در سفر اخیر وزیر، پس از دو سال حل شده و فقط باید تعیین شود این نیروگاه چه میزان به خوراک نیاز دارد ، باید مشخص شود چه مقدار صنایع پایین‌دست و میان‌دست به عنوان خوراک به گاز نیاز دارند تا خوراک مورد نیاز آنها تامین شود.


استاندار خوزستان گفت : زمانی‌که یک منطقه ویژه پتروشیمی شماره 2 درکنار شماره یک احداث شود به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم از چندین میلیارد هزینه صرفه‌جویی می‌شود
پایین آمدن سهم خوزستان از تولید ناخالص ملی ناشی از کاهش تولید نفت است و با بالا رفتن تولید نفت سهم استان از تولید ناخاص ملی نیز بالا می رود.


وی درخواست کرد:  به منظور احداث شهرک تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی مطالعات اولیه در خصوص احداث شهرک، گزارشات امکان سنجی و مجوز‌های لازم استعلام و در گروه آمایش مطرح شود.


همچنین در ادامه جلسه نورالله حسن‌زاده رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خوزستان افزود : با توجه به ظرفیت‌های موجود در خوزستان اولویت ما احداث صنایع با ارزش افزوده بالا است.


عمده صادراتی که از پتروشیمی‌ها انجام می‌شود مواد خام است بنابراین باید تلاش کنیم تا آخرین زنجیره نهایی پتروشیمی‌ها را تولید کنیم.


وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع پایین دست و بزرگ در کنار پتروشیمی‌ها باید احداث شود توضیح داد: از 3 هزار هکتار مورد نظر برای احداث شهرک تخصصی تکمیلی صنایع پتروشیمی ممکن است 500 تا600 هکتار به صنایع پایین دست و مابقی برای صنایع با ارزش افزوده بالا اختصاص داده شود.


حسن زاده با تاکید بر ظرفیت های استان در بحث گاز،نفت و پتروشیمی یادآور شد: در گذشته تمام سرمایه گذاری ها به سمت صنایع بزرگ حرکت می کرد و بخش خصوصی و یا دولتی کمتر مایل به سرمایه گذاری در صنایع پایین دست بود.


وی در پایان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌ها باید به سمت صنایع با ارزش افزوده بالا گام بردارد چرا که در منطقه پتروشیمی طرح‌ها و فرصت‌های زیادی برای دست‌یابی به ارزش افزوده بالا وجود دارد..
منبع: تابناک
برچسب ها: غلام ضا شریعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار