دبیر ستاد عالی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛
باید پاسدار واقعی مساجد باشیم و این پایگاه همواره غنیمت شمرده شود
کد خبر: ۳۹۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 13 March 2017
دبیر ستاد عالی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه برای مقابله با دشمنان اسلام راهی جز تقویت بنیه مساجد وجود ندارد، اظهار داشت: باید پاسدار واقعی مساجد باشیم و این پایگاه همواره غنیمت شمرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد کشور، ٢٢ اسفند در همایش تجلیل از فعالان و منتخبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، گفت: تجلیل از فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد راه‌اندازی این کانون‌ها انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آنقدر بزرگ و عظیم است که نمی‌توان آن را توصیف کرد، افزود: تجلیل از فعالیت کانون‌ها، کوچکترین قدمی است که برای فعالان و منتخبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برداشته می‌شود.

 حجت الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که در این مراسم میان دبیرخانه مساجد و منابع طبیعی استان خوزستان در راستای مشارکت کانون‌های فرهنگی در مقابله با پدیده بیابان‌زدایی منعقد شده، بیان کرد: این فعالیت خبر خوشی است که بذر نومیدی را به دل دشمن می‌پاشد و خودی‌ها را در جبهه واحد در مقابل تهاجم فرهنگی متحد می‌کند.

 وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های فرهنگی که فرمودند: «کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید البته با همکاری بسیج»، اضافه کرد: روشن است که این دستور قطعی برای ما و بسیج است تا در سایه وحدت و همدلی پیروزی حاصل شود و اگر بخواهیم به پیروزی دست یابیم راهی جز ایجاد فضای همدلی، همفکری، وحدت و همکاری نداریم.

دبیر ستاد عالی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اهمیت فعالیت مساجد خاطر نشان کرد: وجود ٤٠ هزار پایگاه مقاومت بسیج و ٢٣ هزار کانون فرهنگی هنری که بازوان ائمه جماعات مساجد هستند باعث شده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات حاشیه شهرها و همچنین برخی آمار نگران کننده کاهش یابد.

 وی با بیان اینکه دشمن از مساجد ما وحشت دارد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) مسجد را محور فعالیت‌های خود قرار دادند و مقام معظم رهبری نیز همواره نسبت به کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد توجه ویژه‌ای داشتند و عنوان کرده‌اند مسجد، مهمترین هسته مقاومت فرهنگی است و اگر این خاکریز فرو ریزد، ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

 حجت الاسلام ارباب سلیمانی با تاکید بر اینکه باید به هشدارها و نصایح بزرگان توجه کنیم، ادامه داد: دشمن از مساجد ما سیلی خورده و به همین دلیل در پی تخریب و از بین بردن مساجد است به طوری که هر کجا که حمله‌ ای صورت می‌‌گیرد دشمنان ابتدا به سراغ مساجد می‌روند، در جنگ ٣٣ روزه لبنان و جنگ ٢٢ روزه غزه تمام مساجد را تخریب کردند.

 وی گفت: اولین حمله به مسجدالاقصی و به دستور صهیونیست‌ها صورت گرفت و پس از آن بالغ بر یک هزار و ٢٠٠ مسجد در فلسطین تخریب شد، داعش هم مساجد را مورد هدف قرار داده به طوری که  ٢١٠ مسجد در کشورهای عراق و سوریه به دست داعش تخریب شده و حتی آل‌ سعود هم همین نقطه را هدف قرار داده و در حمله به یمن مساجد را تخریب کرد.

 دبیر ستاد عالی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه تخریب مساجد نقطه مشترک صهیونیست، داعش و آل سعود است، عنوان کرد: دشمنان اسلام از مسجد سیلی خورده‌‌اند، از مساجد وحشت دارند و در واقع اساس جنگ ما با اسرائیل جنگ بر سر مسجد است بر این اساس تقویت و پویایی مساجد ضرورت دارد.

 وی با بیان اینکه برای مقابله با دشمنان اسلام راهی جز تقویت بنیه مساجد وجود نداریم، ابراز کرد: این پایگاه باید غنیمت شمرده شود و از مردم استان می‌خواهم پاسدار واقعی مساجد باشند، برای رسیدن به این جایگاه راهی جز محور قرار دادن ائمه جماعات نداریم و ائمه جماعات هم باید فرصت حضور و خودنمایی جوانان در فعالیت‌های فرهنگی را فراهم کنند.

 حجت الاسلام ارباب سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت خوب مساجد استان خوزستان اشاره کرد و یاد آور شد: مساجد خوزستان و اهواز نقش امام و الگو برای سایر استان‌ها را ایفا می‌کنند به طوری که طرح‌های مطرح کشوری از جمله طرح صالحین برگرفته از فعالیت‌های خوب مساجد استان خوزستان بوده است.

 وی با تاکید بر اینکه مساجد خوزستان باید این نقش امامت و رهبری را حفظ کنند، بیان داشت: باید با ابتکارات، خلاقیت، نوآوری و فضای صمیمیت و یکدلی و همچنین بهره‌گیری از آثار شهید مطهری، رهنمودهای امام(ره) و مقام معظم رهبری مساجد به سمت و سویی حرکت کنند که مشغل فروزان همه محلات باشند.

 دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، تاکید کرد: مقاوم سازی فرهنگی، مقابله با تهاجم فرهنگی از رسالت‌های مساجد است که در مساجد استان خوزستان این دو مورد رعایت شده و فعالیت‌های مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار