معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهوازگفت؛
معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در ایام نوروز سال 1396 در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی و هنری ، آموزش شهروندی ، اجتماعی و ورزشی برنامه های مختلفی را در دست اجرا دارد
کد خبر: ۳۹۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 13 March 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در تشریح برنامه های نوروزی این معاونت گفت: در ایام پایانی سال و با توجه به نزدیک شدن نوروز و ورود کاروانهای راهیان نور به شهر اهواز تابلوهای تصاویر شهدا که در ورودی های شهر قرار دارد بازسازی شدند.

 همچنین طبق روال سالهای گذشته امسال نیز جشنواره ای تحت عنوان سفره های هفت سین برگزار می شود. این جشنواره 27 اسفند ماه در پارک 42 هکتاری برگزار می شود و میزبان شهروندان اهوازی است.

 در این جشنواره علاقمندان با ایده های نو سفره های هفت سین خود را آراسته و در معرض نمایش قرار می دهند . در پایان با رای هیات داوران به ارائه دهندگان بهترین و زیباترین سفره ها هدایی تعلق خواهد گرفت.

امیرآهن جان در ادامه این مصاحبه افزود: به مناسبت ایام نوروز و با توجه به لزوم ایجاد فضای شاد و با نشاط در شهر ، از سوی معاونت های فرهنگی مناطق هشتگانه  جشنهایی با عنوان «فصل همدلی» در پارکها و بوستانهای شهر اهواز برپا می گردد.

 منطقه یک این جشن را دهم فروردین در پارک شهید هاشمی برگزار می کند. منطقه دو نیز هفتم فروردین در بوستان 42 هکتاری اقدام به برگزاری این جشن خواهد نمود و منطقه سه نیز دهم فروردین در پارک زیتون جشن «فصل همدلی» را برگزار می نماید.همچنین منطقه چهار این جشن را چهارم فروردین در بلوار ساحلی گلستان برگزار خواهد نمود.

وی افزود:مناطق پنج ، شش و هفت به ترتیب در تاریخهای یازدهم ، دهم و چهارم فروردین جشن فصل همدلی را در پارکهای دانشجو ، شهید سبحانی و لاله برگزار می نمایند و منطقه هشت دوم فروردین این جشن را در پارک صداقت برگزار خواهد نمود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سپس از برگزاری سامانه های نشاط ورزشی در پارکهای مختلف شهر اهواز خبر داد و گفت: مناطق یک ، سه و چهار در تاریخ نهم فروردین در پارک شهید هاشمی ، ولایت و ساحلی گلستان سامانه ورزشی را برگزار می نماید و منطقه دو نیز چهارم فروردین ماه در پارک 42 هکتاری این سامانه ورزشی را برگزار می کند.

همچنین مناطق پنج ، شش و هشت نیز دهم فروردین ماه در پارکهای کاویان ، شهید سبحانی و رشد سامانه های ورزشی را برگزار می کنند و منطقه هفت نیز ششم فروردین در پارک لاله اقدام به برگزاری این سامانه ورزشی خواهد نمود.

آهن جان در ادامه از برگزاری 12 شب جنگ شادی در تالار مهتاب اهواز خبرداد و گفت: جنگ شادی به همراه  نمایش تئاتر طنز و موسیقی به مدت 12 شب در ایام نوروز برگزار می شود و بلیت های این جنگ شادی میان کارکنان شهرداری و گردشگران شهر اهواز توزیع می گردد.

 از دیگر برنامه هایی که در ایام تعطیلات نوروز برگزار می شود اجرای 50 تئاتر خیابانی است که با موضوعات آموزش شهروندی و با برنامه ریزی صورت گرفته طی ده روز در پارکها و بوستانهای شهر اهواز برگزار می گردد.در اجرای این تئاترها از گروههای هنری باسابقه در این حوزه استفاده شده است.

وی در ادامه این مصاحبه به ویژگی های گردشگری شهر اهواز اشاره نمود و افزود: از دیرباز شهر اهواز در ایام نوروز مقصد گردشگرانی از سراسر کشور بوده است گردشگرانی که علاوه بر آب و هوای خوب اهواز در ایام نوروز ، علاقمند به دیدن زیبایی های این شهر با اصالت نیز بوده اند.

 به همین منظور و با هدف آشنایی بیشتر گردشگران با شهر اهواز تورهای اهواز گردی رایگان در ایام نوروز از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری برگزار می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی گفت : علاقمندان به شرکت در این تورهای گردشگری می توانند از طریق چهار ایستگاه گردشگری که در محل های « نمایشگاه دائمی ، میدان چمران ، پارک لاله و پارک 42 هکتاری» مستقر می شوند نسبت به ثبت نام شرکت در تورهای اهواز گردی اقدام نمایند. این ایستگاهها به صورت 12 ساعته بوده واز ساعت 8 صبح الی 8 شب پذیرای علاقمندان است.

گردشگران پس از ثبت نام در گروههایی دسته بندی شده و به وسیله مینی بوس و با حضور راهنمایان گردشگری به نقاط مختلف شهر اهواز رفته و با زیبایی ها و اماکن تاریخی این شهر آشنا می شوند. 

وی همچنین گفت: این معاونت با هماهنگی های به عمل آمده با هدف ارائه خدمات بیشتر به شهروندان و مهمانان نوروزی ایستگاه سلامت و اتوبوس سلامت را در دو مکان استقرار مهمانان نوروزی مستقر می نماید. در هر یک از این  ایستگاهها یک روانشناس و یک کارشناس سلامت حضور خواهند داشت و خدمت مشاوره و سلامتی را به صورت رایگان در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهند.

این مقام مسئول در ادامه در ادامه به برپایی نماز جماعت در پارکهای شهر اهواز اشاره نمود وافزود: در ایام نوروز با هماهنگی های صورت گرفته در 10 پارک شهر اهواز نماز جماعت برپا می گردد. همچنین در محل اسکان مهمانان نوروزی نیز علاوه بر برپایی نماز جماعت ورزش صبحگاهی نیز برگزار می شود.

امیر آهن جان همچنین در این گفتگو از چاپ محصولات فرهنگی خبر داد و گفت: به مناسبت ایام نوروز کتابچه ای با عنوان « نوروزنامه اهواز» در تیراژ 10 هزار نسخه به چاپ خواهد رسید. 

این کتاب شامل دو فصل است که فصل اول به معرفی تاریخچه ، اقوام اهواز ، جغرافیا و آب و هوا ، آداب و رسوم ، غذاهای سنتی ، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی می پردازد و فصل دوم نیز در خصوص نوروز بود و به بیان زمان نوروز ، تاریخچه عید نوروز ، نوروز پس از اسلام ، آئین های نوروزی ، نوروز در سایر کشور ها و ... خواهد پرداخت.

این کتاب در ایستگاههای گردشگری و جشن های نوروزی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز توزیع خواهد شد.

همچنین از دیگر محصولات چاپی ما تهیه و انتشار سی دی «شهر من اهواز» است که به مناسبت ایام نوروز این سی دی در 10 هزار حلقه تهیه شده و توزیع می گردد. 

معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهردار اهواز در پایان این گفتگو با تاکید بر اینکه شهرداری با تمام توان درخدمت شهروندان و مهمانان نوروزی است گفت: با توجه به مهمان پذیر بودن شهر اهواز در ایام نوروز و با عنایت به اینکه یکی از وظایف ما ایجاد فضایی شاد و با نشاط برای شهروندان است برنامه های متنوعی را برای پربار نمودن تعطیلات نوروز در نظر گرفته ایم و با تمام توان در اجرای این برنامه ها تلاش خواهیم نمود.  

منبع: تابناک
برچسب ها: شهرداری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار