رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد؛
هتل پنج ستاره جندی شاپور در زمینی به مساحت 24هزار متر مربع و در عرصه 5 هزار و 300 متر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساحل شرقی کارون کلنگ زنی شد
کد خبر: ۳۹۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 12 March 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، صبح روز (جمعه 20 اسفند 95) کلنگ هتل پنج ستاره جندی شاپور در شهرستان کارون و در ساحل شرقی رودخانه ی کارون با حضور مسئولان استانی زده شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با حضور در این مراسم اظهار کرد: توسعه محور گردشگری حاشیه رودخانه ها در اولویتهای برنامه ریزی های استان خوزستان قرار گرفته است.  

امید حاجتی گفت: خلا هتل در خوزستان همیشه به چشم می خورد این در حالی است که خوزستان تنها استانی است که دارای سه اثر ثبت جهانی است و ظرفیت های بسیاری در زمینه های صنایع دستی، منابع آبی و ظرفیت های گردشگری دارد.

وی افزود: در اهواز 10 هتل داریم که اغلب یک تا سه ستاره هستند و تاکنون نتوانسته بودیم بهره چندانی از هتل های با شرایط بهتر ببریم. از این رو در راستای بهبود سرانه درآمد مردم خوزستان باید به این بخش توجه ویژه ای شود.  

حاجتی با تاکید بر اینکه در خوزستان تاکنون به معافیت های هزینه پروانه ساخت برای سرمایه گذاران توجه چندانی نشده، خطاب به شهرداران و اعضای شورای شهر گفت: این حمایتها در راستای توسعه استان است و شهرداران و اعضای شورای شهر باید به معافیت های هزینه پروانه ساخت توجه کنند.  

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، با اشاره به ظرفیت های استان خوزستان در زمینه گردشگری گفت: خوزستان از لحاظ قدمت، پیشینه و گستردگی میراث فرهنگی در جایگاه نخست ایران قرار دارد و در جهان نیز کم نظیر است اما تاکنون نتوانسته ایم مسئله گردشگری را هم سطح این ظرفیتها حفظ کنیم و همواره منابع اقتصادی متنوع همچون نفت، پتروشیمی و دیگر منابع موجود در استان در اولویت بوده اند.

خسرو نشان با بیان اینکه جاذبه های گردشگری متنوعی در استان وجود دارد، افزود: شعار گردشگری امسال، گردشگری آبی است و در این زمینه برنامه ریزی های زیادی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: هتل پنج ستاره سرمایه یک شهر است و برای کاهش زمان ساخت پروژه، همه دستگاه های متولی باید کمک کنند.

معصومه خنفری، فرماندار شهرستان کارون با حضور در این مراسم کلنگ زنی با اشاره به ظرفیتهای شهرستان کارون اظهار کرد: این شهرستان از فرصت‌های بسیاری برخوردار است که اگر از آنها استفاده شود می تواند در رفع مشکل بیکاری و نیز توسعه گردشگری نقش بسزایی داشته باشد.  

همچنین همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از معیارهای توسعه یافتگی، وجود زیربناهای گردشگری در هر منطقه است و از آنجایی که بزرگترین صنعت دنیا گردشگری است، باید در فراهم سازی زیرساختهای آن تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان به زیرساختهای اقامتی به شدت نیازمند است گفت: در حال حاضر پنج هتل در اهواز در حال ساخت است که این امر در بازتولید ثروت مردم خوزستان بسیار مفید است.

در ادامه مراسم کلنگ زنی هتل پنج ستاره جندی شاپور در ساحل شرقی کارون، کلنگ هتل پنج ستاره اکسین ساحلی اهواز در محدوده باغ معین اهواز زده شد. همچنین از دو هتل آپارتمان چهار ستاره دیگر نیز در اهواز دیدن شد.

منبع: تابناک
برچسب ها: امید حاجتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار