معاون استاندار قزوین:
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: دلیل سخت‌گیری‌های موجود از سوی بانک‌ها، دریافت‌کنندگان تسهیلات و پرداخت‌کنندگان این جرایم را با مشکل مواجه ساخته است.
کد خبر: ۳۹۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 12 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین که با حضور مسؤولان و مدیران بانک‌ها در دفتر جلسات استاندار برگزار شد، به مقایسه آمار عملکرد بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات با هفته گذشته پرداخت و اظهار داشت: روند پرداخت تسهیلات بهین‌یاب به تفکیک بانک‌ها، بانک تجارت با سه مورد پرداخت، بانک توسعه تعاون با سه مورد پرداخت، بانک رفاه دو مورد پرداخت و بانک سپه با یک مورد پرداخت مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تعداد کل پرداخت‌ها 658 مورد پرداخت تسهیلات بود که 312 مورد مربوط به بخش صنعت و 346 مورد هم مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: همچنین موضوع خرید و صادرات کشمش از طریق بانک کشاورزی که مذاکراتی با تولیدکنندگان آن داشته است، به سال آینده موکول شد.

حبیبی در خصوص بخشش سود و جرایم مالیاتی گفت: با این که بخشش سود و جرایم مالیاتی زیر 100 میلیون تومان از سوی دولت اعلام شده اما هنوز خبر خاصی مربوط به پرداخت‌کنندگان این جرایم شنیده نشده است.

این مسؤول گفت: دلیل سخت‌گیری‌های موجود از سوی بانک‌ها، دریافت‌کنندگان تسهیلات و پرداخت‌کنندگان این جرایم را با مشکل مواجه ساخته است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد: بانک‌ها این سختگیری‌ها را کاهش می‌دهد چراکه وقتی اصل تسهیلات از طریق مردم به بانک‌ها برگردانده شود، برای بانک‌ها و مردم نافع است.

حبیبی گفت: از کل اعتبار چهار هزار و 300 میلیاردی که به استان قزوین اختصاص یافت، فقط 9 درصد به بخش مسکن اختصاص یافت و مابقی آن به بخش صنعت و کشاورزی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بانک‌ها باید تعامل بیشتری با بخش مسکن داشته باشند و متقاضیان تسهیلات مسکن را معرفی کرده و پیگیر شوند.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در زمینه تولید برق خورشیدی گفت: برای طرح تولید برق از انرژی خورشیدی نباید زمان را از دست داد و اگر پیمانکاران داخل و خارج استان آمادگی خود را برای انجام این پروژه اعلام کنند، اجازه آغاز کار به آن‌ها داده می‌شود.

در این جلسه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هم در این جلسه عنوان کرد: 22 اسفند، روز تأسیس بنیاد شهید است و امیدواریم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

غلامرضا حقایق‌پور ادامه داد: 218 فقره تسهیلات به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اعطا شده و بانک رفاه نخستین بانکی است که در این چند سال پیگیر پرداخت تسهیلات به خانواده‌های شهدا و ایثارگران بوده است.

گفتنی است در پایان، در خصوص وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی، قزوین با 105 فقره پرداختی رتبه نخست، تاکستان با 59 فقره پرداختی رتبه دوم، آوج 54 فقره پرداختی رتبه سوم، آبیک رتبه پنجم و البرز رتبه ششم را دارا است.

گفتنی است، قزوین در بحث نظارت مقام نخست کشوری را به خود اختصاص می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار