یک طرح فرهنگی در شهرستان هندیجان به بهره برداری رسید
کد خبر: ۳۹۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 12 March 2017
 فرماندار هندیجان گفت : این طرح شامل خانه هندیجان می باشد که به معرفی تاریخ و زندگی مردم این شهرستان در سده های گذشته می پردازد. افتتاح یک طرح فرهنگی در هندیجان

کوروش مودت افزود : گشایش این خانه در آستانه نوروز فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ، هنر، صنایع دستی و سبک زندگی مردم هندیجان به مسافرانی است که از این شهر دیدن می کنند.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای بندر و محوطه های باستانی زیادی است و برخی از آنها مانند بندر مهرویان و محوطه تل گرک و تل پهن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند  اظهارداشت : تمام حوضه رودخانه زهره تا مصب در این شهرستان باید مورد کاوش قرار گیرند ، زیرا آثار تاریخی بسیاری در حریم رودخانه کشف شده است .

هندیجان یکی از شهرهای تاریخی ایران با قدمتی بیش از سه هزار سال، در جنوب شرقی استان خوزستان و در 70 کیلومتری جنوب شرقی بندرماهشهر، در شمال خلیج فارس و شمال غربی بندر دیلم قرار گرفته است و آثار بدست آمده در این منطقه نشان می دهد که در هزاره چهارم پیش از میلاد انسان متمدن در آن می زیسته است .

در نزدیکی  هندیجان آثار بندرتاریخی "مهرویان یا مهروبان" وشهر تاریخی  ریواردشیر قرار داشته است که مهرویان  از دوره عیلامی تا قرن چهارم هجری و احتمالا تا مدتها بعد نیز بندر تجاری مهمی بوده است که از طریق آن کالاهای سرزمین های دور و نزدیک و حتی کشور چین وارد منطقه می شد.

 

منبع: تابناک
برچسب ها: کوروش مودت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار