استاندارخوزستان تاکید کرد؛
استاندار خوزستان با تاکید بر بازنگری مجدد در موضوع تعیین مشاغل سخت و زیان آور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پیشنهاد کرد: کمیته ای با حضور نماینده اداره کار، فرماندار ماهشهر و تامین اجتماعی برای حل مشکل مشاغل سخت و زیان آور در شهرستان ماهشهر تشکیل شود
کد خبر: ۳۹۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 08 March 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛استاندار خوزستان با تاکید بر بازنگری مجدد در موضوع تعیین مشاغل سخت و زیان آور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پیشنهاد کرد: کمیته ای با حضور نماینده اداره کار، فرماندار ماهشهر و تامین اجتماعی برای حل مشکل مشاغل سخت و زیان آور در شهرستان ماهشهر تشکیل شود.
 
دکتر غلامرضا شریعتی، در جلسه مشاغل سخت و زیان آور  با اشاره به برخی از بازنشستگی هایی که قبل از موعد انجام می شود اظهار کرد: درست است که بازنشستگی گروهی سبب ایجاد شغل و به کار گیری گروه دیگر می شود اما از طرفی باعث وارد کردن فشار مضاعف به تامین اجتماعی می شود و تامین اجتماعی مجبور است تعداد سال های بیشتری حقوق بازنشستگی پرداخت کند.
 
وی افزود: در برخی مواقع دیده شده است زمانی که سن افراد شاغل  بالا می رود اعتماد ندارند برخی کار ها را به جوانان بسپارند.
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه یکی از عوامل رکود در برخی سیستم های اداری عدم سپردن مسئولیت ها به جوانان است خاطرنشان کرد: بسیاری از نیرو های جوان ما با تجربه هستند و تجربه آنها در بدنه کارشناسی بسیار مهم است.
 
شریعتی با اشاره به سختگیری هایی که در برخی شرکت ها در بکارگیری نیروی جوان می شود گفت: نباید به صورتی برخورد شود که تنها پیمانکاران مضمحل شوند.
 
وی با اشاره برخی بازنشستگی های زود هنگام مربوط به سال های 72-71 در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به دلیل مشاغل سخت و زیان آور  متذکر شد: این بازنشستگی ها خارج از عدالت است چرا عمده پتروشیمی ها از سال 78 به بعد تاسیس شد و در آن زمان بحث آلودگی محیط زیست مطرح نبود که سخت و زیان آور تلقی شود.
 
شریعتی خطاب به مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ماهشهر به لحاظ اقتصادی برای استان و کل کشور حائز اهمیت است گفت: با توجه به وجود بالای 30هزار نفر نیروی شاغل در پتروشیمی ها  کمیته تخصصی ویژه برای حل مشکل بازنشستگی ها زودهنگام تشکیل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار