شهردار اهواز در جلسه شورای شهر اهواز ؛
اتفاقات خوب هم در دوره چهارم رخ داده و وظایف اعضای شورا بی نظیر بوده علی الخصوص در بحث پسماند. مسئله ای که منصفانه است و مردم در آینده به یاد می آوردند کارهایی است که خالصانه انجام دادیم .
کد خبر: ۳۹۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 07 March 2017
به گزارش تابناک خوزستان ،  هوشنگ شیرمردی رییس شورای شهر اهواز در ابتدای جلسه گفت: در رابطه با جلسه امروز اعضای  شورای شهر تصمیم داشتند  که جلسه محرمانه باشد اما اکنون برای روشن شدن اذهان شورا و رسانه این جلسه تشکیل با امید به روند اصلاح امور و آن چیزی که وظیفه است عمل کنیم تشکیل شد. 

 در ادامه شهردار سید خلف موسوی در این رابطه خطاب به اعضای شورای شهر اظهار داشت: این اتفاق  ممکن است در هر مجموعه ای رخ دهد، صحبت خاصی ندارم چون پرونده ها در مرحله تحقیقات هستند و متهمان دستگیرشده اند؛ هیچ مقامی حتی من نمی توانم دراین باره قضاوت کنم فقط دادگاه تشخیص می دهد. در شهر و سازمان های دیگر هم این حوادث رخ داده ، اتفاق نادری نیست و سلامت قوه ی قضاییه و ماموران امنیتی را می رساند . 

گر چه باید تلاش می شد که این اتفاقات رخ ندهد اما اتفاقات خوب هم در دوره چهارم رخ داده و وظایف اعضای شورا بی نظیر بوده علی الخصوص در بحث پسماند. مسئله ای که منصفانه است و مردم در آینده به یاد می آوردند کارهایی است که خالصانه انجام دادیم . وجدان های بیدار مردم آگاه درباره عملکرد شهرداری قضاوت می کنند . 

 موسوی افزود: با همت شورا و رسانه ها کارهای بزرگ و ماندگاری در اهواز انجام شد. اگر مقایسه کنید در این دوره هم شورای چهارم و هم شهرداری در تمام پروژه ها کارنامه بسیار قابل قبولی دارد ؛  پار ک ها و تقاطع های غیر هم سطح انجام شده و صد ها کار ریز و درشت به سرانجام رسید.

سید خلف موسوی گفت : خواهش من این است که نزیک به سال جدید و نوروز فضای امید و نشاط در شهر و اعتماد عمومی که همان سرمایه بزرگ یک شهر است را اجازه دهید پا برجا بماند.

حجت الاسلام کاظم سواری در ادامه اظهار کرد: در خصوص موضوع مطرح شده، اشکال قانونی بر هیات رییسه و رییس شورا وارد است چون هنوزاطلاعات دقیقی  به ما نداده اند تا بررسی کنیم. اگر ما برای شما مهم هستیم از همان ابتدا باید در اسرع وقت ، ظرف 24 ساعت شهردار این موضوع را بررسی و پاسخ می داد.

سواری ادامه داد:  می بایست در اسرع وقت جلسه محرمانه صورت می گرفت و این موضوع بررسی می شد نه اینکه  پیگیری کنیم و بی پاسخ بمانیم، باید تکلیفمان مشخص می شد، چرا باید ما از دنیای مجازی علت ها را جویا شویم؟ 

وی با در خواست از اعضای شورای شهر اظهار داشت: اعضایی که نمی توانند مدافع و دلسوز مردم باشند برای شورای پنجم شرکت نکنند، این جلسه ، پس این جلسه برای بازی کردن با احساسات مردم است، همه می دانند این موضوع باید محرمانه باشد، نه اینکه برای پر کردن کلیپ های تبلیغاتی اعضای شورا ؛  که در این صورت  من برخورد می کنم.

در این میان مشاجره ای بین شیخ کاظم با رییس شوراصورت گرفت ؛ وی  رییس شورا  را به جو سازی و تبلیغات متهم کرد و گفت: شما وکیل وصی اعضا شورا نیستی، شما جو اهواز را متشنج کردی.شیر مردی خطاب به شیخ کاظم: ما باید از مردم عذر خواهی کنیم مشکل بیشتر از این حرفهاست.

مریم ابریشم کارعضودیگرشورای شهر اظهار داشت: انسان جایزالخطاست، درهر جایی خطا صورت می گیرد که باید بررسی شود، در آستانه ی سال نو هستیم و باید تلاش کنیم مردم شاد و در گیر عید باشند ، چه بسا که با پرسنل متخلف شهرداری برخورد خواهد شد کما اینکه  در جاهای مختلف هر تخلفی که صورت می گیرد با آن برخورد می شود.

وی درخواست کرد:  فعالیت های شهرداری نباید دست خوش ،کاستی شود و بر اجراییات امور در شهر تاثیر بگذارد البته تاکید می کنم ،مجازات برای کسانی که بیت المال تجاوز کردند انجام شود  اما فضا را متشنج نکنیم.

 ناجی سواری نیز در این جلسه گفت :مسائل رخ داده، ناشی از ضعف شهردار و سیستم شهرداری است که قسمتی از این ضعف به عملکرد های اعضای شورا برمی گردد. دخالت بیش از حد خارج از چارچوب مقررات اعضا شورا باعث شده اتفاقاتی در شهرداری رخ داده و به مسیر دیگری منحرف و از وظیفه ی اصلی خود دور شود  .

زیبا صالحپور افزود: از هیچ متخلفی دفاع نمی کنم، و معتقدم  باید هر کس به سزای عملش  برسد جو را متشنج نکنیم تا کسی اهوازی ها را متخلف نداند. در آستانه ی انتخابات و سال نو نباید فضا را به سمتی ببریم که شور مردم  برای شرکت در انتخابات کم  شود.

عاشور سواری پورنیز اظهار داشت: مسائلی که در این برهه زمانی اتفاق افتاده،در خصوص انتصاباتی است که در شهرداری صورت می گرفته  که به حق و شایسته نبود، این اتقاقات به وجود امده ،نارضایتی برای همه ایجاد کرده است همه افکار عمومی از این اتفاقات ما را مبرا نمی کنند و باید به عنوان نماینده مردم این اتفاقات را شفاف سازی کنیم، جناب شهردار لازم بود در انتصابات شهرداری دقت لازم را به عمل می آورد و اگر نسبت به پرسنلی شک داشتند باید عوض می شد.

رضوی در ادامه عنوان کرد: مبارزه با فساد مطالبه جدی رهبری است که به سادگی نباید از این مساله بگذریم. اعضای شورا در اتفاقات دخیل نبودند اما همه ما مسئول هستیم.مراجع امنیتی مستندات خود را دارند.اگر در برخی از انتصابات دقت لازم می شد ضریب این اتفاقات پایین می آمد  عذر خواهی کافی نیست، اگر جلسه غیر علنی بود بهتر بود.

همچنین اسکندر زنگنه  عضو دیگر شورا در این جلسه افزود: سوالات من این است چرا جلسه از غیرعلنی به علنی تبدیل شد؟ ما الان نمی توانیم گزارشهای خود را بیان کنیم. من خواستار دعوت از دادستان اهواز در جلسه ی محرمانه  هستم که این مسائل روشن شود .

در پایان  جلسه قرار بر این شد جلسه ای غیر علنی با حضور دادستان برگزار شود تا شبهات مطرح شده برطرف شود. نظر شورا این بود که هر مسئله ای را مردم نباید بفهمند چون با احساسات مردم بازی می شود . 

منبع: تابناک
برچسب ها: سید خلف موسوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار