شاعری درباره واردات پرتقال به منظور تامین بازار شب عید از کشورهای ترکیه و مصر اظهارکرد: حدود 150 تا 200 هزارتن پرتقال خریداری شده است و در سردخانه‎های استان مازندران نگهداری شده است و علی‎رغم این موضوع دولت اجازه واردات پرتقال را داده است.
کد خبر: ۳۸۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 28 February 2017
به گزارش تابناک : علی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره واردات پرتقال به منظور تامین بازار شب عید از کشورهای ترکیه و مصر اظهارکرد: حدود 150 تا 200 هزارتن پرتقال خریداری شده است و در سردخانه‎های استان مازندران نگهداری شده است و علی‎رغم این موضوع دولت اجازه واردات پرتقال را داده است.

وی افزود: روند صورت گرفته از سوی دولت در راستای واردات پرتقال از کشورهای خارجی هم به تولیدکننده لطمه می‎زند و هم انگیزه را از تولید کننده می‎گیرد و موجب کاهش نرخ اشتغال به دلیل عدم حمایت از تولید داخلی می‎شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه واردات میوه و هر کالای دیگری فرصت ایجاد اشتغال را در کشور ما کاهش می‎دهد تصریح کرد: نیاز پرتقال کشور برای بازار شب عید حدود 60 هزارتن بود و این در حالی است که ما در شرایط فعلی 150 هزارتن در سردخانه‎های شمال کشور ذخیره کردیم که این میزان برای بازار شب عید کفایت می‌گرد و نیازی به واردات نداشتیم.

شاعری خاطرنشان کرد: کمیسیون کشاورزی نامه اعتراض‌آمیزی را به پیرامون واردات میوه به خصوص پرتقال به وزارت جهادکشاورزی و دولت نوشته است و تذکرات لازم خود را در این باره نیزدر مجلس مطرح کرده است.

وی تاکید کرد: واردات میوه در شب عید برخلاف سیاست‎های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است زیرا همه قوا باید از این سیاست پیروی کنند از این رو تصمیمی که در وزارت جهاد وکشاورزی پیرامون واردات میوه گرفته شد قابل قبول نبوده و باید اصلاح شود زیرا ما نیازی به واردات میوه نداریم.



منبع : میزان
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار