به منظور آشنایی بیشتر مسئولان اجرایی و ذیحسابان دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی، همایش رویکردهای نوین در پروژه مولد سازی دارایی های دولت، 14 اسفند ماه در سالن اجتماعات مجتمع رفاهی ملی حفاری اهواز، برگزار می شود.
کد خبر: ۳۸۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 26 February 2017
پروژه مولد سازی دارائی های دولت یکی از هشت پروژه کلیدی در برنامه های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی است که با اجرای این طرح انتظار می رود دولت بتواند با اشراف کامل بر دارایی های مصرفی و غیرمصرفی، منقول و غیرمنقول و مولد سازی آنها از طریق اصلاح و تهیه مقررات مربوط به الگوی نوین مدیریت متمرکز اموال و دارایی ها تدوین و اجرا کند.

 مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل، پروژه مولد سازی دارایی های دولت را، کمک موثری به یکپارچه سازی دارایی های پراکنده دولت در کل کشور دانست و افـزود: در مرحله ابتدایی و با توجه به عدم وجود بانـک اطلاعاتی و حجم دارائی های دولت و ارزش این گونه دارایی ها، وزارت امور اقتصادی و دارایی با ایجاد زیر ساخت لازم از طریق ایجاد سامانه سادا گام عملی شناسایی پرحجم ترین و باارزش ترین دارایی های خود را که اموال غیر منقول است برداشته است.

مسعود صدری با تاکید بر ضرورت انجام پروژه مولد سازی و مدیریت دارایی های دولت، اضافه کرد: با اجرای این پروژه، میزان ارزش دارایی ها در تراز مالی دولت شفاف و تعداد و میزان ارزش دارایی های دولت تعیین می شود.

صدری، تجمیع آمار و اطلاعات کامل از نوع عرصه و اعیان، شناسایی دامنه اموال و دارایی های دولت و رهاسازی دارایی های بلااستفاده را از مزیت های دیگر اجرای طرح مولد سازی دارایی های دولت دانست.

وی اظهار کرد: بهبود فرآیندهای تصمیم گیری در واگذاری و نقل و انتقال اموال و دارایی های دولت، تامین منابع مالی پایدار برای دولت با کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و استفاده بهینه از تمام ابعاد دارایی های دولت از اهداف دیگر اجرای طرح است.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان عنوان کرد: همایش آشنایی با رویکردهای نوین در پروژه های مولد سازی و مدیریت دارایی های دولت با حضور معاونان پشتیبانی و کارشناسان حوزه امور حقوقی و معاون اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت امور اقتصادی و دارایی 14 اسفند در سالن اجتماعات مجتمع رفاهی شرکت ملی حفاری، واقع در زیتون کارمندی برگزار می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار