سامانه جمع آوری غبار ترمز واحد شماره 4 نیروگاه سد شهید عباسپور بومی سازی و راه اندازی شد
کد خبر: ۳۸۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 26 February 2017
مدیر طرح بهینه سازی واحد شماره 4 نیروگاه سد شهید عباسپور اظهار داشت: در طرح بهینه سازی واحد شماره 4  این نیروگاه برای نخستین بار در کشور اقدام به طراحی و ساخت سامانه  جمع آوری غبارهای ترمز شد که در کنار سامانه  جمع آوری بخارهای روغن، از تشکیل این آلودگی در سیم پیچ جلوگیری کرده و سبب افزایش عمر عایق می شود.

امیر محمودی افزود: با تولید این سامانه در داخل کشور، در هر واحد نیروگاهی به میزان یک و نیم  میلیارد ریال صرفه جویی ارزی به عمل خواهد آمد. 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در واحدهای نیروگاه اول سد شهید عباسپور، آلودگی مخرب عایق سیم پیچ در هوزینک داخلی ژنراتور بود که به علت وجود بخارهای روغن و غبارهای ناشی از لنت های ترمز مکانیکی، یک لایه مواد چسبناک روی اورهنگ سیم پیچ تشکیل می دهند و این مواد به دلیل دارا بودن ذرات فلزی رسانا، ایجاد جریان های گردشی و گرم شدن این ناحیه از سیم پیچ که هیچگونه ابزار مانیتورینگی ندارند، می شود.

مدیر طرح بهینه سازی واحد شماره 4 نیروگاه سد شهید عباسپور تصریح کرد: این سامانه به دو پکیج شامل الکتروفن، فیلتر، کلکتور و هودهای مجهز به جارو تجهیز شده است. 

محمودی عنوان کرد: سامانه جمع آوری غبارهای ترمز در سایر واحدهای نیروگاهی جدید که مجهز به این سامانه  هستند در خارج از کشور ساخته و  همراه با سایر تجهیزات اصلی ژنراتور برای نصب به کشور وارد می شود و خوشبختانه به برکت وجود کارشناسان جوان شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان و تجارب به دست آمده از طرح بهینه سازی واحد شماره 4 نیروگاه شهید عباسپور، در کشور قابل تولید و دسترس است.

سد و نیروگاه شهید عباسپور با  2  نیروگاه و توان تولید دو هزار مگاوات انرژی برق،  از مهم ترین نیروگاه های برق آبی در تولید انرژی برق و کنترل نوسانات شبکه سراسری برق کشور محسوب شده که تمامی واحدهای نیروگاهی آن در طول سال با حداکثر ظرفیت در اختیار شبکه برق کشور قرار دارند.

منبع: تابناک
برچسب ها: امیر محمودی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار