مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت؛
سالانه 72 میلیون شاخه گل مریم و رز در این شهرستان تولید می شود.
کد خبر: ۳۸۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 25 February 2017
احمد زارعی با اعلام این خبر  افزود:امسال 300 هکتار از گلخانه های دزفول به کشت گل رز و 112 هکتار به کشت گل مریم اختصاص یافت که کشت گل مریم نسبت به سال گذشته با افزایش سه هکتاری همراه بوده است .

وی به ارقام گل های تولید شده در دزفول نیز اشاره کرد و افزود:رقم های نابلس،ایلونا و هلندی اصلاح شده گل رز و گل مریم رقم پرپر پابلند در شهرستان دزفول کشت می شوند که برداشت گل رز از اواسط آبان آغاز و تا اواخر فروردین ماه ادامه دارد ضمن اینکه گل مریم نیز در 2 فصل قابل برداشت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اضافه کرد:با توجه به نیاز کودی گل رز 180 تن اوره ،60 تن فسفات آمونیم و 60 تن سولفات پتاسیم بین گل کاران گل رز دزفول توزیع شده و در خصوص گل مریم نیز 18/4 تن اوره ،22 تن فسفات آمونیوم و 18 تن سولفات پتاسیم توزیع شده است .

زارعی گفت:با توجه به مبارزه با بیماری پوسیدگی خاکستری در سال گذشته پیش بینی می شود میزان تولید گل رز در دزفول نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته باشد ولی در خصوص گل مریم تغییر چندانی در توسعه گلخانه ها مشاهده نمی شود.

وی گفت:میزان اشتغالزایی در گلخانه های گل رز 600 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم بوده و در گلخانه های گل مریم نیز 336 فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی میزان خانوارهای بهره مند در گلخانه های دزفول را گل رز را 430 خانوار بیان کرد و گفت:میزان تسهیلات ارائه شده برای گلخانه های گل رز 33 میلیارد ریال در سطح 2.2 هکتار جهت ایجاد گلخانه های هیدروپونیک و مدرن در حال انجام است.

زارعی افزود:در گلخانه های گل مریم احداث سازه های سنتی با صرف هزینه ها کمتر انجام شده است.

شهرستان دزفول با تولید سالانه 17.9میلیون شاخه گل مریم مقام نخست تولید گل مریم و با تولید سالانه 54 میلیون شاخه گل رز مقام دوم تولید گل رز را در کشور به خود اختصاص داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار