نماینده ولی فقیه در استان؛
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به مشکلات اخیر خوزستان گفت: از تمام کسانی که به ایران دلبسته اند کمک می طلبیم و قطعا باید در این خصوص کمک کنند
کد خبر: ۳۸۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 24 February 2017
آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری خوزستان که امروز (5 اسفندماه) با حضور رییس جمهور در استانداری خوزستان در حال برگزاری است، با خیر مقدم به رییس جمهور و هیات دولت اظهار کرد:‌ آقای روحانی یک عالم دینی هستند؛ انتظارات ما از ایشان بسیار زیاد است و هم به دلیل مسئولیت قانونی و هم جایگاه روحانیت و عالم دین بودن، این انتظارات افزایش پیدا می کند.
 
وی افزود: جلسه امروز در خصوص مساله ریزگردها است که واقعا در این زمینه کار بسیار است. وزارت جهاد کشاورزی اقداماتی در این خصوص انجام داده است. وزارت نیرو از هفته گذشته با تمام امکانات در اهواز مستقر شده و قرار گاه خاتم الانبیاء‌ و ارتش نیز امکاناتی در این خصوص دارند که می توانند کمک کنند. موسسات دیگر و موسسات خیریه نیز می توانند در برطرف کردن معضل گرد و خاک کمک کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: ‌در ابتدا از خداوند و امام زمان(عج) یاری می خواهیم و پس از آن از تمام کسانی که به ایران دلبسته اند کمک می طلبیم و قطعا باید در این خصوص کمک کنند.
 
آیت الله موسوی جزایری ادامه داد:‌ متاسفانه با خشکسالی مواجه هستیم؛ در سال های گذشته که با این مشکل مواجه نبودیم، بارش بسیار زیاد بود اما در چند سال اخیر بارش ها بسیار کم شده است و دشت های خوزستان به دلیل اینکه خاک آنها بسیار انعطاف پذیر است، به کانون های گرد و غبار تبدیل شده است.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با ریزگردها عنوان کرد: ‌طرح ها و اقداماتی در نظر گرفته شده است. چندین طرح در دستور کار قرار گرفته است که نهال کاری و درختکاری از جمله آن است که برای دامداران ما نیز مفید خواهد بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خصوص عملیات مالچ پاشی در اراضی خوزستان اظهار کرد: ‌یک شرکت خصوصی که مدیریت آن از افراد اهوازی است، در خصوص مالچ پاشی گیاهی اعلام آمادگی کرده اند و می توان این موضوع را بررسی کرد.
 
وی گفت:‌ پیشنهاد ما این است که با توجه به اینکه مساله مبارزه با ریزگردها یک اقدام طولانی است، یک ردیف اعتباری برای مبارزه با گرد و غبار در بودجه در نظر گرفته شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار