رییس سازمان حفاظت محیط کشور گفت؛
برای تامین حقابه تالاب های خوزستان و احیای این تالاب ها با وزارت نیرو در حال مذاکره هستیم.
کد خبر: ۳۸۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 23 February 2017
معصومه ابتکار در حاشیه بازدید رییس جمهوری از روند شستشوی مقره ها در پست 230 کیلوولت کوی مهدیس اهواز اظهار کرد: احیای تالاب ها با هماهنگی محیط زیست و رویکرد جدید دولت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تالاب های شادگان و هویزه در خوزستان از کانون های مهم گرد وغبار این استان هستند افزود: با گشایش دریچه های آب به تالاب هویزه  70 درصد از این تالاب که پیش از این خشک بود، آبگیری شده و بخشی از کانون ها از بین رفته است.

رییس سازمان حفاظت محیط  کشور  درباره کاهش شدید آب رودخانه جراحی که منبع تالاب شادگان است اظهارکرد: با وزارت نیرو هماهنگی و مشورت کردیم که حقابه این تالاب ها تامین شود.

معصومه ابتکار  با اشاره به انجام مطالعات شناسایی کانون های گرد و غبار از سال 92 افزود: در خوزستان کانون های گرد و غبار و کانون های بحرانی و کانون های فوق بحرانی شناسایی و طبقه بندی شده است.

وی با بیان اینکه 40 هزار کانون فوق بحرانی در خوزستان شناسایی شده است اظهارکرد: با تداوم خشکسالی و کاهش بارندگی زمین های کشاورزی بیشتری کشت نشده است و بنابراین کانون های گرد و غبار و کانون های بحرانی در حال گسترش است و معضل گرد و غبار با تغییر اقلیم و خشکسالی تشدید می شود.
منبع: تابناک
برچسب ها: معصومه ابتکار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار