با تلاش حفارمردان سختکوش ملی حفاری محقق شد؛
با تلاش شبانه روزی حفارمردان سختکوش شرکت ملی حفاری ایران، یکصد و هشتادمین حلقه چاه نفت در سال جاری در کشور حفر و تکمیل شد
کد خبر: ۳۸۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 23 February 2017
 معاون مدیرعامل شرکت در عملیات حفاری در این باره گفت: چاه شماره 108 با کاربست دستگاه حفاری 44 فتح در منطقه گچساران در گسترده عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تکمیل و دوم اسفندماه آماده بهره برداری گردید.  

حمید رضا خوشایند افزود: تعداد چاه های حفر شده توسط ناوگان این شرکت در سال 95 در قیاس با دوره مشابه سال 94، هشت حلقه و در مقایسه با سال 93، سی حلقه افزایش دارد.

وی اظهار کرد: از این تعداد چاه که با بکارگیری 74 دکل خشکی و دریایی در اقصی نقاط کشور حفاری و تکمیل شده است، 62 حلقه توسعه ای، توصیفی، دو حلقه اکتشافی و 116 حلقه  تعمیری تکمیلی می باشد.

خوشایند گفت: از شمار چاه های تکمیل شده امسال 107 حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 48 حلقه در پروژه های اجرایی شرکت مهندسی و توسعه نفت، 11 حلقه در شرکت نفت فلات قاره، پنج حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، هشت حلقه در قالب پروژه ای و یک حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری متراژ حفاری در این مدت را 272 هزار و 420 متر عنوان کرد و افزود: هم اکنون 30 دکل حفاری شرکت در حفر چاه های توسعه ای، 7 دستگاه  در چاه های توصیفی، دو دکل در چاه های اکتشافی و 30 دستگاه دیگر در زمینه حفاری و تکمیل چاه های تعمیری در مدار عملیات قرار دارند.

وی با اشاره به افزوده شدن دستگاه حفاری پیشرفته سنگین خشکی 95 فتح به ناوگان حفاری شرکت در سال جاری، گفت: با توجه به لزوم تعمیرات دوره ای (اورهال) دستگاه های حفاری در زمان حاضر چهار دکل در سایت بازسازی شرکت مراحل تعمیرات اساسی و نوسازی را پشت سر می گذارند.

خوشایند به توسعه و تقویت ناوگان حفاری شرکت اشاره و یادآور شد: مراحل اضافه شدن سه دستگاه حفاری شامل یک دکل فوق سنگین و دو دکل سنگین خشکی هم اینک در دست اجراست. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار