در نشست مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان با شهردار مطرح شد؛
چالش مهم پیش روی کمیته امداد پس از موضوع اشتغال، بحث مسکن نیازمندان است، چرا که در سطح استان از یکصد هزار خانوار مددجوی این نهاد هشت هزار خانواده فاقد هرگونه مسکن هستند که در سال جاری با همکاری سپاه، بنیادمسکن و مشارکت های مردمی موفق به احداث یک هزار و ۳۰واحد مسکونی شده ایم
کد خبر: ۳۸۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 22 February 2017
چالش مهم پیش روی کمیته امداد پس از موضوع اشتغال، بحث مسکن نیازمندان است، چرا که در سطح استان از یکصد هزار خانوار مددجوی این نهاد هشت هزار خانواده فاقد هرگونه مسکن هستند که در سال جاری با همکاری سپاه، بنیادمسکن و مشارکت های مردمی موفق به احداث یک هزار و ۳۰واحد مسکونی شده ایم.

مدیرکل کمیته امداد با حضور در شهرداری ضمن گفت و گو با شهردار و ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته در سال جاری ابراز امیدواری کرد که همکاری دوجانبه امداد و شهرداری، گره گشای مشکلات اشتغال و مسکن مددجویان شود.

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان در این دیدار با بیان اینکه رویکرد محوری این نهاد توانمند سازی جامعه آماری بر اساس منویات مقام معظم رهبری است، گفت : این توانمند سازی بر سه محور اقتصادی، فکری- فرهنگی و اجتماعی استوار است.

وی توانمند سازی اقتصادی با محوریت کسب و کارهای خرد و اشتغال های کوچک متناسب با شرایط منطقه را از اولویت های این نهاد اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح ایجاد اشتغال مشاغل خرد امسال چهار هزار و ۳۰۰خانواده خودکفا و از پیکره امداد استان جدا شدند.

موصلی با اشاره به مشکلات پیش روی کمیته امداد برای خدمت رسانی به مددجویان اظهار کرد: در حال حاضر حدود یکصد هزار خانواده تحت پوشش در سطح استان داریم که این تعداد حدود پنج درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان تصریح کرد: چالش مهم پیش روی کمیته امداد پس از موضوع اشتغال، بحث مسکن نیازمندان  است، چرا که در سطح استان از یکصد هزار خانوار مددجوی این نهاد هشت هزار خانواده فاقد هرگونه مسکن هستند که در سال جاری با همکاری سپاه، بنیادمسکن و مشارکت های مردمی موفق به احداث یک هزار و ۳۰واحد مسکونی شده ایم.

وی با بیان اینکه بسیاری از متقاضیان اشتغال مربوط به شهر اهواز هستند، خواستار همکاری مشترک امداد و شهرداری این کلانشهر در جهت ایجاد و واگذاری بازارچه های اشتغال و محرومیت زدایی از مددجویان شد.

موصلی در ادامه از آمادگی مددجویان برای تولید و صنایع دستی خبر داد و حمایت از تولیدات این افراد را زمینه ساز خودکفایی آنان دانست و همچنین استفاده از تبلیغات در زمینه اطلاع رسانی و جذب مشارکت های مردمی را مهم عنوان کرد و افزود: تبلیغات سبب افزایش اعتماد عمومی و افزایش اعتماد عمومی باعث مشارکت بیشتر در کارها و کمک به نیازمندان می شود، شهرداری می تواند به عنوان ارگان مرکزی تبلیغات شهری نقش سازنده ای در این زمینه ایفا کند.

در پایان این نشست موسوی، شهردار اهواز ضمن تشکر از تلاش های انجام شده توسط مجموعه کمیته امداد از تشکیل کارگروهی جهت واگذاری بازارچه های نیمه ساز در نقاط مختلف اهواز به کمیته امداد خبرداد و با اعلام آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای گره گشایی از موانع پیش روی پروژه ۲۰۰ واحدی مسکن مهر سپیدار که متعلق به مددجویان فاقد مسکن کمیته امداد خوزستان هستند،خاطر نشان کرد: شهرداری در کنار کمیته امداد تمام توان خود را برای رفع محرومیت و توانمندسازی خانواده های مددجو به کار خواهد بست.

منبع: تابناک
برچسب ها: مرتضی موصلی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار