استاندار خوزستان؛
استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه همه ما به عنوان شهرونداني كه در اين استان زندگي مي كنيم و با اين مشكل دست و پنجه نرم مي كنيم، بايد در كنار هم جهت فائق آمدن براي حل اين معضل تلاش كنيم گفت: اگر به دور از هم باشيم و با يكديگر به زبان مشاجره سخن بگوييم اين مشكل نه تنها حل نخواهد شد بلكه روز به روز بر وسعت آن افزوده خواهد شد
کد خبر: ۳۸۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 21 February 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، همایش هم اندیشی دولت، سازمان های مردم نهاد، دانشگاه و رسانه  پیرامون معضل ریزگردها شب گذشته در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این همایش  با بیان اینکه بیش از 10 سال است که استان با  پديده گردو غبار و ريزگردها  مواجه شده است گفت: ابتدا علت گردوغبار با منشاء خارجي ٩٠ درصد  را به خود اختصاص می داد اما هم اکنون سهم منشا خارجی به 60 درصد رسیده است.

شریعتی با اشاره به اینکه با شعار دادن مشکلی حل نمی شود گفت: اگر بناست در جلسه اي تصميم گيري شود آنجاست كه استاندار بايد از حقوق اين استان دفاع كند و آنجاست كه بايد به طور جدي مسائل اصلي را عنوان كرد و ذره ای از آن عقب نشيني نكرد.

وی اضافه کرد: اگر ما مردم استان خوزستان تلاش كنيم در جهت حل اين مشكل ديگران هم موظف خواهند شد بيايند و به حل آن كمك كنند.

استاندار خوزستان شهروندان را به همدلي و همگامي با يكديگر براي حل مشكلات استان دعوت کرد و گفت:  با اين بحرانی كه رخ داد دستاوردي را در كشور به دست مي آوريم و آن هويت خوزستاني است كه در حال حاضر همه به آن احترام مي گذارند و در جهت تكريم آن مي ایستند، ما بايد این هویت را حفظ كنيم و در جهت نگهداری و بهره مندي از اين هويت براي منافع استان  يك لحظه را هم از دست ندهيم.

وی افزود: با همديگر و براي منافع خوزستان عزيز دست در دست هم دهيم و هر كس در جايگاهي كه قرار دارد وظيفه مربوطه خود را انجام دهد تا نتيجه نهايي براي استان حاصل شود.

شریعتی با بیان اینکه  اهميتی ندارد كه اين نتيجه در زمان چه كسي و به دست چه كسي حاصل می شود گفت: مهم آن هست كه نتيجه براي خوزستان و براي مردم خوزستان و همچنین براي فراهم شدن شرايط زيست بهتر براي خوزستاني ايجاد شود، نبايد از هيچ كوششي فروگذار كرد.

وی بیان کرد: بايد يك شعار و هدف را دنبال کنیم و آن هدف فراهم كردن منافع استان خوزستان است. تلاش در جهت گرفتن حقوق استان آن طور كه شايسته آن است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: وظيفه دارم از منافع استان دفاع كنيم. اما اجازه دهيد هر كس روش و محل انجام آن را خودش تشخيص دهد، اگر بناست از انتقال آب از سرشاخه ها جلوگیری شود  قطعا يكي از كساني كه بيشترين توان آن را دارد استاندار است، اما بايد در مکان و زمان آن اين كار صورت گيرد و در جايگاهي كه در اين خصوص تصميم گيري مي شود.

شریعتی با اشاره به اینکه با شعار دادن مشکلی  حل نمی شود گفت: اگر بناست در جلسه اي تصميم گيري شود آنجاست كه استاندار بايد از حقوق اين استان دفاع كند و آنجاست كه بايد به طور جدي مسائل اصلي را عنوان كرد و ذره ای از آن عقب نشيني نكرد.درجاهاي بسياري از مسئل گفته می شود  ولي اثر گذاري نخواهد داشت بلكه باعث اختلاف بيشتر مي شود.

وی ادامه داد: ما همه هموطن و همراه هم در يك كشور هستيم همه عضو يك جامعه يكپارچه می باشیم، اين مباحث كارشناسي و جلوگيري از، از دست رفتن حقوق ما در محلي باید باشد كه اثرگذار واقع شود.

شریعتی اضافه کرد: در سيماي استان مطرح كردم كه در حضور نمايندگان مجلس چه دفاعي از منافع استان و جلوگيري از انتقال آب استان كردم. در جلسه ديگري هم ايشان بودند و شاهد بودن كه فراتر از آن چيزي كه وظيفه من بوده است ايستاده ام و  خواهم ايستاد. مسئوليتي كه من دارم امانتي است غير مستقيم از طرف مردم در دستان من و  نبايد در اين امانت خيانت كنم، اما بگذاريد در جايي كه بايد از حقوق استان دفاع شود آن را من تشخيص دهم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تا الان كه من در خدمت شما هستم طرح بهشت آباد فقط بر روي كاغذ است و اجرا نشده و نخواهد شد، قرار بود امسال اين طرح اجرا شود ولي ما مانع شديم. اذهان عمومي را نبايد مضطرب كنيم. كوهرنگ ٣ از سال ٧٣ اجرا شده است ما بايد از حقوق استان منطقي دفاع كنيم، اما به هر حال ما برخي از استدلال هاي آن ها را نمي پذيريم، در هيچ استاني به اندازه خوزستان دست بشر مداخله نداشته است. در جلسه اي كه با مسئولين كشوري داشتم بر اساس استدلال هاي درست خواسته هاي ما تصويب شد.

شریعتی ادامه داد: اگر وزير جهاد گفته اند نهال كاري كنيم فقط نهال كاري نبوده، كميته فني آكادميك و علمي تشكيل داده ايم متشكل از اساتيد ما در استان و اساتيد سازمان تحقيقات جنگل هاي كشور است كه نخبه ترين و مجرب ترين افراد كشور در اين زمينه هستند، سياست گذاري در زمينه كميته فني را به اصرار من به استان واگذار شد.

استاندارخوزستان خاطرنشان کرد: ١٨ روش براي مبارزه با كانون هاي ريزگردها قرار است استفاده شود؛ نهال كاري، مالچ پاشي بخشي از اين روش ها مي باشد. اگر بنا بر اين است كه هزينه اي در نظر گرفته شود اميدواريم نتيجه و اثر بخشي آن را مردم شاهد باشند. ٣٥ هزار هكتار اول به عنوان منطقه فوق بحراني براي هشت ماه تا يك سال اول است، بعد از آن صد هزار هكتار و ٣٥٠ هزار هكتار خواهد بود. دكتر جهانگيري به رييس سازمان برنامه و بودجه دستور دادند كه تامين بودجه براي ريزگرها مانند تامين حقوق پرسنل است.

شریعتی در پایان گفت: ما دنبال حل اين مسئله هستيم و همه ما از هر جناح و سليقه سياسي بايد در كنار هم باشيم و دست در دست هم دهيم براي حل اين معضل.  دنبال مقصر نگرديم چرا كه كاري از پيش نخواهد برد و گره اي از مشكلات مردم باز نمي كند. بايد تلاش كنيم اين مسئله را به سرانجام برسانيم و تلاش شود كه اعتماد عمومي برگردد و رنج و محنتي كه به مردم ما رسيد در حد امكان اصلاح و حل شود و افتخار كنيم به اينكه خوزستاني هستيم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار