با نصب دو دستگاه پمپ 400 کیلو وات و یک دستگاه الکتروپمپ به مجموعه آبرسانی سد شهید عباسپور در ادامه روند عملیات آبرسانی به نقاط مختلف شهرستان اندیکا 37 روستای دیگر این شهرستان از نعمت آب بهره مند شدند
کد خبر: ۳۸۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 21 February 2017
با اجرای فاز جدید عملیات آبرسانی به نقاط مختلف شهرستان اندیکا و افزودن بیش از یک کیلومتر خط لوله تکمیلی به مسیر قبلی که طی چند مرحله از سوی سد و نیروگاه شهید عباسپور صورت پذیرفته است، تعداد 37 روستای اطراف شهر آبژدان پس از چندین سال مشکل بی آبی، به صورت 24 ساعته از نعمت آب بهره مند شدند.

"سید حمیدصالحی" مدیرعامل سد و نیروگاه شهیدعباسپور گفت: اجرای طرح آبرسانی به شهرستان اندیکا طی چند مرحله از سوی این شرکت و با حمایت های گسترده سازمان آب و برق خوزستان درحال پیگیری و اجراست.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اندیکا با توجه به بعد مسافت و پراکندگی جمعیت سال ها با مشکل بی آبی رو برو بوده است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم تامین بخش زیادی از آب مصرفی مردم شهرستان اندیکا، این مهم با حمایت های مدیرعامل و معاونت بهره برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان در دستور کار کارشناسان سد و نیروگاه شهید عباسپور قرار گرفت.

صالحی ادامه داد: در ابتدا پیچیدگی و اختلاف سطح در اجرای این طرح حیاتی، طی جلسات متعدد فنی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی گفت: از مهم ترین فعالیت های این بخش نصب الکتروپمپ ۴۰۰ متر مکعبی در ایستگاه چشمه است که این الکتروپمپ پس از انجام تست های مورد نظر عملیاتی آماده بهره برداری شد. این الکتروپمپ مجهز به سیستم اتوماتیک تولید خلاء در لوله مکش است.

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور با اشاره به اینکه نصب این الکتروپمپ به منظور تامین پایدار آب مورد نیاز سیستم پمپاژ آبرسانی روستاهای شهرستان اندیکا به همت کارشناسان معاونت فنی و مهندسی این شرکت انجام شده است،

 تصریح کرد: طراحی و نصب یک اسکله فلزی در محل ایستگاه چشمه شرکت و نصب یک دستگاه ترانس 1000 کیلووات و همچنین ساخت و نصب پنج دستگاه تابلو برق 110 کیلووات در محل مخزن روستای قلعه سنگر از دیگر فعالیت های انجام شده توسط سد و نیروگاه شهید عباسپور درجهت مرتفع نمودن مشکل آب بخش های زیادی از شهرستان اندیکا به صورت 24 ساعته با موفقیت به بهره برداری رسید.

وی گفت: در ادامه اجرای طرح آبرسانی به شهرستان اندیکا و با بهره برداری از فاز دوم این طرح در دهه فجر، 37 روستای شهر آبژدان از توابع شهرستان اندیکا از نعمت آب بهره مند شدند.

در اجرای این طرح بزرگ که با حمایت سازمان آب و برق خوزستان توسط سد و نیروگاه شهید عباسپور و با هزینه ای افزون بر هفت میلیارد و 500 میلیون ریال صورت پذیرفت، با افزودن دو دستگاه پمپ 400 کیلو وات و یک دستگاه الکتروپمپ به مجموعه آبرسانی سد شهید عباسپور  37 روستا در این شهرستان از نعمت آب بهره مند شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار