جلسه هماهنگی گرامی داشت ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، یک اسفند با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد
کد خبر: ۳۸۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 20 February 2017
محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این جلسه با تقدیر از زحمات همکاران و فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد استان گفت: امسال برنامه ١٨ اسفند باید به شکل ویژه و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و در این راه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آماده هر نوع همکاری در این زمینه است.

 وی خاطر نشان کرد: جلساتی را با استاندار خوزستان و معاون سیاسی اجتماعی استاندار تنظیم می‌کنیم تا بتوانیم از ظرفیت استانداری به ویژه در بخش پشتیبانی در راستای تقویت حوزه مسجد و کانون‌های مساجد بهره‌مند شویم.

 وی بر احیای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی با همکاری کانون‌های مساجد در استان تاکید کرد و یاد آور شد: در مساجد استعدادهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید آنها را شناسایی و شکوفا کرده و از ظرفیت آنها در رویدادهای متعدد بهره ببریم.

 حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان هم در این جلسه اظهار کرد: ١٨ اسفند یکی از برنامه‌های شاخصی است که هر ساله در حوزه مسجد برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه این مناسبت از سوی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور به مدت یک دهه در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: برنامه ١٨ اسفند علاوه بر اهواز در همه شهرستان‌ها به شکل ویژه برگزار می‌شود.

 براتی با اشاره به اینکه امسال این ظرفیت وجود دارد که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مناسبت به شکل ویژه‌تری برگزار شود، اضافه کرد: به این منظور از چندی قبل جلساتی در این خصوص برگزار شده تا بتوانیم کار اجرایی خوبی را در حوزه کانون‌های مساجد برنامه‌ریزی کنیم.

 وی تصریح کرد: هر ساله در این ایام از تعدادی از فعالان حوزه مساجد از جمله ائمه جماعات، مدیران کانون‌های مساجد، کتابخانه‌های مساجد، رابطان، کارشناسان، رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها، پایگاه‎های بسیج مساجد، کانون‌های فعال روستایی و... که بیشترین همکاری و فعالیت را در طول یکسال گذشته انجام داده تقدیر می‌شود.

 وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که کانون‌های مساجد را با همکاری بسیج فعال کنید، سال گذشته در مراسم استانی ١٨ اسفند از معاون سپاه ولیعصر(عج) خوزستان دعوت به عمل آمد که بازخورد بسیار خوبی داشت.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان، ادامه داد: امسال یک سری شاخص‌ها از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان در نظر گرفته شده که بر اساس آن تقدیرشوندگان انتخاب می‌شود. همچنین از اعضایی که طی سال در رویدادهای مختلف افتخار آفریدند، تجلیل می‌کنیم.

 وی با بیان اینکه با توجه به اینکه در خوزستان قریب به یک هزار کانون فرهنگی هنری فعالیت دارد، بنا داریم نمایشگاه عکسی از عملکرد کانون‌های مساجد استان در مراسم ١٨ اسفند برپا کنیم، گفت: تجلیل از خانواده‌ی شهدای مدافع حرم و شهدای حله وابسته به کانون های مساجد از دیگر برنامه‌هایی است که انجام می‌شود.

 براتی، از انعقاد تفاهم‌نامه و میثاق نامه‌ای با بسیج و منابع طبیعی استان با حضور مسئولان و مدیران مربوطه در مراسم ١٨ اسفند خبر داد و ابراز کرد: این کار با هدف استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد برای همکاری با این ادارات و سازمان‌ها انجام می‌شود.

 وی مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه، تقدیر از مدیران کل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان دبیرخانه کانون‌های مساجد از زمان تاسیس کانون های مساجد تاکنون، سخنرانی مدیر کل و رؤسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نماز جمعه و... را از دیگر برنامه های این مناسبت اعلام کرد.

منبع: تابناک
برچسب ها: محمد جوروند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار