شهردار اهواز در نخستین جلسه ستاد نوروزی؛
نخستین جلسه ستاد نوروزی شهرداری اهواز با حضور سید خلف موسوی شهردار اهواز، معاونین، مدیران مناطق هشت گانه شهری و روسای سازمان های خدمترسان برگزار شد
کد خبر: ۳۷۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 18 February 2017
شهردار اهواز در این جلسه گفت: شهروندان اهوازی طی ماه های اخیر با مشکلات جدی و طاقت فرسایی به دلیل وقوع چندباره پدیده ریزگردها و تبعات ناشی از این بحران روبرو بودند که وظیفه شهرداری را در نظافت، آراستگی و زیباسازی شهر اهواز سنگین تر می نماید.

سید خلف موسوی افزود: پدیده ریزگردها و قطعی برق و آب خسارت های فراوانی به مجموعه مدیریت شهری وارد آورده و هزینه خدمت رسانی را به نحو قابل ملاحظه ای افزایش داده است به نحوی که در بسیاری مناطق اهواز، جمع آوری زباله و نظافت خیابان ها، شستشوی درخت ها و فضای سبز که در سایر شهرهای کشور هفته ای دو بار صورت می گیرد، روزانه در چند نوبت انجام شده است.

شهردار اهواز اظهار داشت: بارها تاکید کرده ایم که کمربند فضای سبز اهواز می تواند مانند ریه تنفسی برای شهر عمل کند و کم کاری نهادهایی که احداث بخش هایی از این کمربند فضای سبز بر عهده آن هاست به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، بنابراین انتظار ما در این شرایط بحرانی اهتمام به احداث کمربند فضای سبز اهواز به عنوان یک کار و اولویت می باشد.

موسوی ادامه داد: شهر اهواز هر ساله در فصل بهار و تعطیلات نوروز میزبان میلیون ها زائر راهیان سرزمین های نور می باشد و بسیاری از مسافران نوروزی نیز شهر اهواز را به عنوان مقصد سفرهای خود تعیین می کنند، به همین جهت باید شهر از هر نظر برای اقامت این عزیزان آماده باشد.

وی با تاکید بر اهمیت عبور و مرور ایمن، سهل و روان در شهر توضیح داد: رفع چاله ها و دست اندازها، لکه گیری و آسفالت معابر حساس و شریان های پر تراکم ظرف مدت باقی مانده تا تعطیلات عید باید به شکلی شبانه روزی صورت گیرد و ضمناً کلیه حفاری ها نیز از اواسط اسفندماه متوقف شود.

سید خلف موسوی خطاب به مدیران مناطق هشت گانه شهر اهواز خاطرنشان کرد: خط کشی معابر و خطوط مواصلاتی اصلی، رنگ آمیزی جداول و تعمیر آن ها و نصب علایم ترافیکی جدید و توجه به تابلوهای نشان دهنده مسیر در سطح شهر هم باید به صورت جدی اجرا و پیگیری شود.

شهردار اهواز ادامه داد: یکی از مشکلاتی که پس از نهضت آسفالت هنوز هم در بسیاری مناطق شهر اهواز مشاهده می شود عدم یکسان سازی منهول های فاضلاب می باشد که شهرداری های مناطق موظفند طی فرصت یک ماهه برای رفع این نقیصه اقدام کنند.

سید خلف موسوی با تاکید بر اعمال نظارت بر فعالیت های مناطق هشت گانه اعلام کرد: کمیته های ارزیابی ویژه ای فعالیت های خدماتی و اجرایی مناطق و سازمان های شهرداری را رصد و بررسی می کنند تا هر گونه کم کاری احتمالی نتواند در روند خدمترسانی به شهروندان اخلال ایجاد نماید.

شهردار اهواز استفاده از ظرفیت رودخانه کارون به عنوان شریان حیات بخش شهر اهواز در ایجاد آرامش و نشاط بسیار مهم دانست و افزود: اهواز شهر پل های زیبا و تاریخی و خاطره ساز است بنابراین پارک ها و جاده های ساحلی در ایام تعطیل و به ویژه نوروز با استقبال قابل توجهی روبرو خواهند بود و به همین دلیل مدیران مناطق شهری در مجاورت رودخانه باید با حساسیت بیشتری نسبت به رفع مشکلات و آماده سازی این مناطق اقدام کنند.

موسوی، اهواز را شهر شب دانست و گفت: نورپردازی پارک ها، پل ها، معابر اصلی، المان های شهری و میادین و تاسیسات باید با طرح های زیبا و متجانس با فرهنگ و هویت شهری صورت گیرد تا محیطی دلپذیر برای شهروندان ایجاد کند. 

وی گفت: اقدامات لازم برای راه اندازی دو آبنمای بزرگ موزیکال در پارک 42 هکتاری و 16 هکتاری صورت گیرد تا شرق و غرب اهواز در پایان فروردین ماه سال جاری صاحب دو فضای زیبا و نشاط بخش شوند.

شهردار اهواز در پایان دستورات ویژه ای برای آماده سازی آبنماهای موجود، بهره برداری از المان های موقت شهری، بهسازی سرویس های دستشویی، روشنایی پارک ها، لکه گیری، آسفالت و خط کشی معابر، تعویض جداول شکسته و تعمیر پیاده روها صادر کرد.

منبع: تابناک
برچسب ها: سید خلف موسوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار