نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بر تقویت پیوند مردم با ولایت و رهبری تاکید کرد و با اشاره به مشکلات سال‌های اخیر این استان اظهار داشت: همه باید در راستای شکوفایی خوزستان و رفع معضلات آن تلاش کنند.
کد خبر: ۳۷۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 18 February 2017
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بر تقویت پیوند مردم با ولایت و رهبری تاکید کرد و با اشاره به مشکلات سال‌های اخیر این استان اظهار داشت: همه باید در راستای شکوفایی خوزستان و رفع معضلات آن تلاش کنند.

آیت الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ٢٧ بهمن‌ماه در دیدار صمیمانه با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: در زندگی سیده زنان عالم یک نکته اصلی وجود دارد که آن این است که ایشان مظهر ولایت‌مداری تاریخ بوده و علت عظمت حضرت زهرا(س) هم همین نکته است.

 وی درس زندگی حضرت فاطمه(س) را تقویت ولایت دانست و افزود: حضرت زهرا(س) در طول زندگی خود خدمات بسیاری را ارائه داده و بعد از وفات مادر گرانقدرش حضرت خدیجه کبری(س) که از ثروتمندترین زنان بود و هر چه داشت را تقدیم اسلام کرد و در نهایت در فقر مطلق از دنیا رفت، در کنار پیغمبر(ص) و حضرت علی(ع) بود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با اشاره به اینکه چندی پیش جشن انقلاب و حضور دشمن شکنانه مردم را در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب پشت سر گذاشتیم؛ ادامه داد: مقام معظم رهبری انتظار دارند که در جنگ نرم به خصوص بخش فرهنگ به عنوان سربازان امام نقش‌آفرین باشیم.


 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در شرایطی که جریان‌های متفاوتی فعالیت داشتند، امام(ره) یک سیر قوی را با شناخت مردم و اتکا به خداوند متعال طراحی کردند و توانستند انقلاب را مدیریت کنند و به پیروزی برسند.

 وی با بیان اینکه امام راحل(ره) بعد از پذیرش قطعنامه و در حالی که قانون اساسی در حال بازنگری و تدوین بود، از دنیا رفتند و سکان انقلاب را آیت الله خامنه ای به دست گرفتند، اضافه کرد: ایشان در طول سه دهه با وجودی که دولت‌های مختلفی بر سر کار آمد و نقاط قوت و ضعف داشتند، توانستند انقلاب را به خوبی مدیریت ‌کنند.

 وی بر پیوند مردم با ولایت تاکید کرد و با اشاره به اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با برنامه‌ریزی در راستای تقویت این ظرفیت اقدام کند، گفت: در خوزستان به واسطه جنگ و دفاع مقدس و سرمایه‌های خوب یک جریان قوی فرهنگی در حوزه های هنر، شعر، تاریخ و... وجود دارد که باید آنها را تقویت کرد.

 آیت الله فرحانی تصریح کرد: در زمانی که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بودم در بحث موسیقی، دفاع مقدس، جشنواره‌های مختلف بومی و ملی، ساماندهی و راه اندازی انجمن‌های سینمایی، هنری و فرهنگی، مفاخر، کتابخوانی، کانون های مساجد و... اقدامات بسیار خوبی انجام دادیم.

وی ابراز کرد: خوزستان دارای استعداد، انگیزه، توانایی و تلاش است و از این حیث هیچ گونه کمبودی نداریم، اگر رویداد و اتفاق خوبی در استان رخ داد و زیرساختی به وجود آمد معلول تلاش همکاران در بخش فرهنگ و هنر استان بود ولی باید توجه کرد که برخی مظلومیت‌های این بخش کماکان استمرار پیدا کرد و کمک می کنیم بخشی از آنها جبران شود.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: ما تواناییم و اگر وارد میدان شویم این ظرفیت را داریم که این توانایی‌ها را در راستای تقویت دکترین ولایت که همان پیوند رهبری و مردم و اعتقاد به اسلام است به کار گیریم. امام(ره) در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی با اتکا به دکترین ولایت به پیروزی رسید.

 وی در خصوص بحث آب، ریزگردها و... نمایندگان خبرگان خوزستان جلسه‌ای را با استاندار داشتند و این مسائل بررسی شد، بیان کرد: باید کمک شود که مسائل مردم حل شود و به داد این مردم برسیم و توقع داریم رئیس جمهور کارگروه ویژه‌ای برای بررسی وضعیت خوزستان تشکیل دهد.

 آیت الله فرحانی یاد آور شد: انقلاب ما به واسطه پیوند مردم با ولایت ایجاد شد و امروز هم استعدادهای بسیاری در استان به ویژه در بخش فرهنگ داریم که باید تقویت شوند و آماده هر گونه کمک و ارتباط هستیم و توقع داریم دولت به داد مردم خوزستان برسد و معضلات موجود را رفع کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار