وزیر تعاون در منطقه آزاد اروند؛
وزیر کار بابیان اینکه باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در آبادان تقویتکنیم تا نیروهای بومی تقویت شوند و آبادانی‌ها بتوانند جذب کار شوند،گفت: یک سند اشتغال برای آبادان داریم همچنین باید مسافر گردی دراین منطقه به گردشگری تغییر پیدا کند
کد خبر: ۳۷۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 18 February 2017
 علی ربیعی امروز در نشست اعضای کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این‌که فکر می‌کنید خوزستان دیده نمی‌شوددرحالی‌که این موضوع درست نیست، اظهار داشت: خوزستان به لحاظ موقعیتی که دارد دارای ارزش زیادی است و جنگ تحمیلی ٨ ساله نیز گواه این ارزش است و این جنگ هیچ‌گاه از یادها نمی‌رود.

وی افزود: گله‌هایی که در این استان و شهر های آن مطرح می‌شود در همه شهرهای کشور نیز کم‌وبیش بیان می‌شود البته و علاوه بر آن، منطقه آزاد اروند و خوزستان افراد مؤثری در سطح ملی دارد که می‌توانند در حل مشکلات کمک‌کننده باشند. نمایندگان استان در مجلس نیز هرکدام قدرت مانور خود را دارند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه سند اشتغالی برای استان خوزستان در سال آینده در نظر گرفته‌شده است، بیان کرد: اخیراً قراردادی به ارزش ١۴ میلیارد تومان در مسجدسلیمان بسته شد و پروژه هزار میلیارد تومانی نیز در اندیمشک کلنگ زنی شد.

وی گفت: در هیچ استانی ١۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نکردیم. در حوزه سلامت نیز پروژه‌ها باید تسریع پیدا کند اما بحران مالی که هم‌زمانبا طرح تحول سلامت ایجاد شد کمی کندی در این زمینه ایجاد کرد اما در اهواز و دزفول بیمارستان ٩١ تخت خوابی در حال احداث داریم.

 ایجاد ٧ تا ١٠ هزار شغل جدید با اجرای فاز دوم پالایشگاه آبادان

ربیعی عنوان کرد: در آبادان نیز عملیات اجرایی فاز دوم پالایشگاهشروع‌شده که با محقق شدن آن ٧ تا ١٠ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

وی افزود: دولت رهاشده نیست، مشکلات اخیر خوزستان مانند ریز گردهااشکالاتی را در زندگی مردم این استان به وجود آورده است اما دولت به خوزستان توجه دارد و آبادان و خرمشهر نیز برای ما مهم هستند.

وزیر تعاون بیان کرد: طرح‌های این استان نسبت به استان‌های دیگر کم نیست و اشکال کار فقط این بود که باید این طرح‌ها را به مردم بومی اتصال می‌دادیم.

وی گفت: اگر ٨ ساعت کار را برای هر فرد در نظر بگیریم با محاسبه به این نتیجه می‌رسیم که در هر دقیقه ۵ نفر در کشور وارد بازار کار می‌شوند، در دوره ما چهار و نیم میلیون دانشجو وارد بازار کار شدند، در برهه‌ای از زمان ایجاد ٢٠٠ هزار شغل در سال کفایت می‌کرد اما اکنون باید سالانه ١ میلیون و ٣٠٠ هزار شغل ایجاد کنیم.

ربیعی عنوان کرد: در بحث اروندرود دچار مشکل شدیم و در بحث ایجاد اتاق مشترک بین ایران و عراق همچنان دچار مشکل هستیم و نتوانستیم به نتایج اساسی برسیم و لایروبی اروند را آغاز کنیم هرچند عملیات خارج کردن مغروقه ها در اروندرود در حال انجام است اما شرایط توسعه  و تغییرات ژئوپولتیک در منطقه سبب شده تا لایروبی اروندرود تأثیرات دهه ۴٠ را نداشته باشد اما حداقل تاثیر ٣٠ درصدی خود را بر منطقه بگذارد.

ریز گردها غصه ملی ما است

وی افزود: در بحث ریز گردها باید درخت‌هایی کاشته می‌شد که نشد و این موضوع دلایل خاص خود را دارد اما ریز گردها غصه ملی ما است و نیاز به یک عزم بین‌المللی و برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد، همچنین برق اضطراری پمپاژها در استان نصب می‌شود و مقره ها از چینی به سیلیکونی تغییر پیدا می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در آبادان تقویت کنیم تا نیروهای بومی تقویت شوند و آبادانی‌ها بتوانند جذب کار شوند، بیان کرد: یک سند اشتغال برای آبادان داریم همچنین باید مسافر گردیدر این منطقه به گردشگری تغییر پیدا کند. در این منطقه در بحث حمل‌ونقل، صنعت و بسته‌بندی محصولات نیز ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای اشتغال در منطقه استفاده کرد.

منبع: تابناک
برچسب ها: سند اشتغال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار