ضرورت رفع فوری و اساسی مشکلات اخیر؛
ضرورت دارد دولت برای رفع مشکل تجهیزات برق استان بویژه در هنگام وقوع گرد و غبار و همچنین پیش بینی لازم برای استفاده از سیستم برق اضطراری و جلوگیری از تکرار تعطیلی تصفیه خانه ها و قطع آب اعتبارات ویژه ای اختصاص بدهد
کد خبر: ۳۷۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 11 February 2017
به فاصله کمتر از یکماه بار دیگر خوزستان با مشکل قطعی آب و برق در برخی شهرها روبرو شد. دو روز گرد و غبار طوفانی و رطوبت بالای هوا باعث شد تا تاسیسات و تجهیزات برقی اهواز و برخی دیگر از شهرهای استان بدلیل عایق نبودن با مشکلات جدی روبرو شوند. 

در شب های گذشته بارها صدای انفجار ترانس های برق در مناطق مختلف اهواز به گوش می رسید و از ساعت ۲ بامداد امروز بتدریج برق همه مناطق قطع شد.

باقطع برق، تصفیه خانه های آب اهواز هم بدلیل پیش بینی نشدن سیستم برق اضطراری از کار افتادند و آب هم قطع شد.

این وضعیت که باعث نارضایتی مردم اهواز شده است، وزیر نیرو را به خوزستان کشانده است و وی وعده داده اعتباراتی برای رفع این معضل اختصاص داده شود.

با این وجود این شرایط برای مردم پذیرفتنی نیست و لازم به نظر می رسد استاندار خوزستان ضمن برخورد با سهل انگاری های احتمالی توسط مدیران برق و آب استان، مشکلات و نیازهای موجود را به دولت و شخص رئیس جمهور اطلاع رسانی نماید.

ضرورت دارد دولت برای رفع مشکل تجهیزات برق استان بویژه در هنگام وقوع گرد و غبار و همچنین پیش بینی لازم برای استفاده از سیستم برق اضطراری و جلوگیری از تکرار تعطیلی تصفیه خانه ها و قطع آب اعتبارات ویژه ای اختصاص بدهد. 

همچنین اختصاص اعتبارات ویژه برای اجرایی شدن بسته حمایتی دولت در زمینه ریزگردها و اقدامات عاجل برای کاهش اثرات منفی ریزگردها ضروری به نظر می رسد.

یکی از نمایندگان اسبق اهواز در مجلس اخیرا با انتشار پیامی سرگشاده از دولت خواسته است: کمیته ویژه و مجری مشخصی برای حل معضل ریزگردها اختصاص دهد. محمد کیانوش راد، کوتاهی دولت در این زمینه را گناهی نابخشودنی خوانده و گفته است: تشكيل یک كميته بصورت ويژه و با دستور و پي گيري شخص آقاي روحاني ، مي تواند از گسترش بحران زيست محيطي، در خوزستان جلوگيري كند. 

برخی نمایندگان اهواز در مجلس هم با انتقاد از وضعیت ایجاد شده خواستار برکناری برخی مدیران استانی آب و برق شده اند. 

در حال حاضر مسئولان استانی مشغول رسیدگی به وضعیت ایجاد شده هستند. برق در برخی مناطق اهواز وصل شده است و بگفته وزیر نیرو تا ساعتی دیگر آب در همه مناطق اهواز وصل خواهد شد.

عذرخواهی وزیر نیرو
وزیر نیرو که ظهر امروز برای رسیدگی به مشکلات خوزستان به اهواز آمده است ضمن عذرخواهی از مردم استان، با اعلام این مطلب که دلیل خارج شدن نیروگاههای برق استان از مدار، همزمانی گرد و غبار و رطوبت بالا بوده است از رفع مشکل تا غروب امروز خبر داد و گفت: یکصدمیلیون تومان اعتبار برای تعویض و عایق سازی تجهیزات برق اختصاص داده شده است تا در این زمینه اقدام شود و دیگر شاهد تکرار این مشکلات نباشیم.

وزیر نیرو گفت: براثر این اتفاق پنج نیروگاه از مدار خارج شده است که با تابش آفتاب و کاهش رطوبت هوا به تدریج پست ها وارد مدار شده اند ودرحال حاضر تنها نیروگاه رامین به مدار وارد نشده است.

چیت چیان افزود: طی اقدامات صورت گرفته برق بیش از ۹۰ درصد کل مشترکان خوزستان تاکنون وصل شده و تا ساعت ۱۶:۰۰ کل مشترکین از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: طی ساعت ۱۲:۰۰ و ۱۳:۰۰ امروز به تصفیه خانه با برخورداری از سیستم برق ویژه ای به فعالیت خود ادامه داده اند که طی دو یا سه ساعت آینده و پر شدن لوله ها مجددا آب منازل وصل خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
000000000000000000000000000000000000000000100000000 تومان اقای وزیر زحمت کشیدی ! چند صدم پول توجیبی فرزندان اقازاده ها !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار