حضور وزرای نیرو وصنعت ، معدن وتجارت درشادگان؛
به مناسبت دهه مبارک فجر باحضور وزرای نیرو و صنعت ، معدن وتجارت عملیات اجرایی و بهره برداری رسمی از 22 پروژه پست وخط انتقال وفوق توزیع شرکت برق منطقه ای خوزستان با اعتبار 2375 میلیارد ریال درمحل پست برق 400کیلوولت فولادشادگان بطور همزمان آغازشد
کد خبر: ۳۷۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 08 February 2017
در این مراسم که با حضور مدیران ملی ، استانی و محلی برگزارشد، حمید چیت چیان وزیر نیرو با تبریک دهه مبارک فجر و قدردانی از تلاشهای انجام گرفته توسط کارکنان صنعت برق خوزستان وهمچنین شرکت برق منطقه ای خوزستان درامرخدمت رسانی به مردم شریف استان گفت : قطعاً با اجرای این پروژه های بزرگ در صنعت برق که امروز بخشی از آن به بهره برداری رسید بزودی شاهد تحول اساسی دراقتصاد منطقه و زمینه سازی برای اشتغال ، توسعه و  رفاه مردم خواهیم بود .

وزیر نیرو گفت : بدین ترتیب سعی شده تا با همکاری شرکت های تابع وزارت نیرو دراستان خوزستان و برنامه ریزی هایی که در مرکز صورت می گیرد با پشتیبانی های لازم نیازهای مردم  منطقه درتامین برق مطمئن وپایدار بطور شایسته جامعه عمل پوشانده شود .

سپس هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز با تشکراز مجموعه شرکت برق منطقه ای خوزستان به خاطر اجرای پروژه های انتقال و فوق توزیع گفت : ما همواره پشتیبان استقرارصنایع، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت کسب وکار در محیط زندگی مردم که جزو وظایف ذاتی  ما است بوده وهستیم و در خصوص توسعه پست های انتقال وفوق توزیع برق بدنبال استفاده از فایناس بوده که خوشبختانه اقدامات اساسی آن انجام شده و به طور یقین بخش زیادی ازتجهیزات انتقال و فوق توزیع که در حال خرید هستیم دراختیار شرکت برق منطقه ای خوزستان قرارخواهیم داد تا ان شاء ا... وضعیت تامین برق مطمئن وپایدار در این منطقه نسبت به گذشته و حال بهبود یابد .

وی افزود : ما از تلفات انرژی درخوزستان رنج می بریم و نیاز است این موضوع با حمایت نمایندگان مجلس، کمک مردم و مسوولان برق بخصوص دربخش توزیع با جدیت پیگیری شود تا در حد امکان تلفات شبکه کاهش یابد  و در همین راستا وزارت نیرو بر اساس دستور مقام معظم رهبری و در پیش گیری سیاست اقتصاد مقاومتی،  ما را ملزم کرده تا تلفات انرژی را به کمتر از 10 درصد برسانیم .

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت : ما خودمان را مدیون مردم خونگرم خوزستان می دانیم  و به همه عزیزان اطمینانمی دهیم که مجموعه وزارت نیرو با همکاری وتعامل بسیار خوب بامردم  و مسوولان استان خوزستان تلاش خواهد کرد تا بر مسایل و مشکلات فائق آمده و در حد توان وبا بهره گیری کامل از همه امکانات موجود نیازهای حال وآینده مردم را در زمینه تامین برق و گسترش زیرساختهای توسعه ای برآورده سازد .

در ادامه محمود دشت بزرگ رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز گفت : برق امروزه از نیاز های اساسی توسعه جامعه محسوب می شود و به عنوان منشا همه تحولات و اقدامات درجهت توسعه در تمدن بشری است و امروزه   زیرساخت همه زیرساخت هاست و خوشبختانه تلاشها برای گسترش شبکه برق درخوزستان  شتاب گرفته و به این موضوع توجه ویژه ای دربرنامه های پیش بینی شده وزارت نیرو وشرکت توانیر شده است .

وی افزود: امروز افتخارمی کنیم به همت وتوان متخصصان ، کارشناسان وکارکنان صدیق صنعت برق خوزستان و این شرکت و درسال اقدام و عمل شاهد افتتاح پروژه های آماده بهره برداری این شرکت شامل 12 پروژه پست وخطوط ارتباطی انتقال و فوق توزیع برق با حجم سرمایه گذاری 1324 میلیارد ریال و همچنین آغاز عملیات اجرایی 10 پروژه پست وخطوط ارتباطی انتقال و فوق توزیع به مبلغ 1051 میلیارد ریال درشهرهای مختلف دو استان خوزستان وکهگیلویه وبویر احمد و به دست توانمند وزیر نیرو بوده که باعث افزایش 605 مگاولت آمپر به ظرفیت پستهای انتقال و فوق توزیع برق و 110 کیلومتر مدار به مجموع طول خطوط  فشار قوی شرکت برق منطقه ای خوزستان خواهد شد .

دشت بزرگ درادامه درخصوص کارهای صورت گرفته دربخش سرمایه گذاری در زمینه انرژی های تجدید پذیر،  رشد قابل توجه ظرفیت پست ها وخطوط شرکت برق  منطقه ای خوزستان در سالهای گذشته تا کنون، جایگاه مهم این شرکت در تامین و مصرف برق کشور، وضعیت سرمایه گذاری های پروژهای پست وخطوط برق انتقال و فوق توزیع ازطریق فایناس، تاثیر نامطلوب پدیده ریزگزدها بر تجهیرات وتاسیسات شبکه برق استان و تبعات مختلف و نیاز شدید تامین منابع مالی برای مقابله با آن و... مطالبی بیان داشت .

 گفتنی است در این مراسم ناصری نژاد نماینده مردم شادگان و رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین تفضلی مدیرعامل شرکت فولاد شادگان بطور جداگانه مطالبی را بیان داشتند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار