مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت ملی حفاری خبر داد؛
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از اتمام مراحل اجرایی و عملیاتی شدن 10 پروژه پژوهشی در زمینه ساخت تجهیزات کاربردی در بخش خدمات ویژه حفاری در سال جاری خبر داد
کد خبر: ۳۷۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 07 February 2017
 مهدی عرشیان روز دوشنبه (18 بهمن ماه) با تبریک ایام مبارک دهه فجر، گفت: با تمهیدات به عمل آمده و همکاری مدیریت خدمات ویژه حفاری، ساخت این تجهیزات در دستور کار قرار گرفت و با همیاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پژوهشکده الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف مراحل طراحی و  تدوین دانش فنی آنها انجام شد.

 وی افزود: این تجهیزات شامل  10 دستگاه  نمودارگیری از سیال حفاری و  تجهیزات سطحی سه دستگاه  نمودارگیری درون چاهی است که از شمار تجهیزات اساسی در ارائه خدمات ویژه حفاری محسوب می شود.

 عرشیان اظهار کرد: این مدیریت در سال های اخیر تعداد 74 قرارداد پروژه پژوهشی به ارزش افزون بر 400 میلیارد ریال با دانشگاه ها، مراکز علمی و پارک های علم و فناوری منعقد کرده است.

 مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت گفت: این قراردادها با دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، صنعت نفت، شهید چمران اهواز و پارک علم و فناوری خوزستان مبادله شده که تعدادی اجرا و بخشی در مراحل انجام  قرار دارد.  

 وی افزود: از جمله این پروژه ها طراحی و ساخت دو تجهیز مورد استفاده در سیستم  پسماند سیال حفاری است که با همکاری مدیریت خدمات سیال حفاری شرکت در سال جاری آغاز و اجرایی شده است.

 عرشیان اظهار کرد: همچنین طراحی و ساخت تجهیزات گاما ری ، جایرو  و  پالسر مثبت از دیگر قراردادهایی است که با همکاری اداره عملیات ویژه حفاری و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراحل اجرا و آزمایش های فنی می باشد.

 مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت گفت: تجهیز مولتی شات که از تجهیزات کاربردی در عملیات حفاری انحرافی است نیز با همکاری پارک علم و فناوری خوزستان طراحی و تولید و پس از آزمایش های میدانی امسال به تجهیزات در حال خدمات دهی اداره عملیات ویژه اضافه شد و ساخت دو مجموعه دیگر در دست اقدام است.

 وی افزود: ساخت مجموعه ابزارهای درون چاهی لوله مغزی سیار از دیگر تجهیزاتی است که با همکاری مدیریت خدمات فنی شرکت و جهاد دانشگاهی هم اکنون در مرحله طراحی قرار دارد.

 عرشیان ادامه داد: از دیگر تجهیزات ساخت داخل شبیه ساز کنترل فوران می باشد که فاز نخست آن دی ماه سال جاری رونمایی و فازهای بعدی آن با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت، مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری و مرکز تحقیقات حفاری دانشگاه شهید چمران اهواز  در دست اجرا است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار