افزون بر 153 طرح عمرانی - اقتصادی در بخش های کشاورزی، بهداشتی درمانی، خدماتی و غیره امروز/پنجشنبه/ همزمان با سومین روز دهه فجر در سراسر سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۷۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳ 02 February 2017
به گزارش ایرنا همزمان با ایام الله دهه فجر راه اندازی طرح های عمرانی به همراه اجرای ویژه برنامه های متنوع در 19 شهرستان سیستان و بلوچستان آغاز شده به گونه ای که امروز در سومین روز 91 طرح خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعتبار افزون بر 10 میلیارد ریال در بخش های مختلف صنایع دستی، کشاورزی، پرورش دام و خدماتی با اشتغال 245 نفر به همراه 10 طرح بهداشتی درمانی و خدماتی با بهره مندی 10بیش از هزار نفر از روستاییان در شهرستان ایرانشهر به بهره برداری رسید.
همچنین به گفته درویش نارویی فرماندار سراوان 16 طرح عمرانی با اعتبار افزون بر 77 میلیارد ریال در بخش بم پشت این شهرستان به بهره برداری رسید.
وی افزود: اجرای تاسیسات آب آشامیدنی در روستای بورویی از سوی آب فاضلاب روستایی، افتتاح گلخانه طرح آبیاری تحت فشار در سیرکان، افتتاح پروژه های برق رسانی به روستاهای فاقد برق بخش بم پشت، توسعه برق روستایی و برق رسانی به زمین های بنیاد مسکن و افتتاح مرکز بهداشتی درمانی در روستای میدان از جمله طرح های راه اندازی شده در سومین روز دهه فجر است.
وی افزود: همچنین بازسازی 2 مدرسه 1و 2 کلاسه روستاهای زمینان وگیشتران، فروشندگی پمپ بنزین، کلنگ زنی دبیرستان کار ودانش در شهر سیرکان ، افتتاح بانک توسعه تعاون شهر سیرکان، زیر سازی و آسفالت راههای روستایی و افتتاح استخر ذخیره آب در اسفندک از مهمترین برنامه های سومین روز دهه مبارکه فجر در بخش بم پشت شهرستان سراوان است.
به گفته فرماندار مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: 20 طرح عمرانی خدماتی با اعتبار 29 میلیارد و 722 میلیون ریال همزمان با سومین روز دهه فجر در این شهرستان افتتاح شد.
رشید پارسایی اظهار داشت: راه اندازی 2 ساختمان دهیاری، برق رسانی روستایی به حدود 10 روستا، طرح های بخش کشاورزی، بهزیستی و آموزشگاه راهنمایی و رانندگی از مهمترین طرح های افتتاح شده امروز مهرستان است.
وی گفت: طرح های دهه فجر امسال این شهرستان شامل 92 طرح عمرانی، کشاورزی، خدماتی و بهداشتی و غیره است.
وی افزود: 71 طرح با اعتبار 476 میلیارد و 130 میلیون ریال برای بهره برداری در دهه فجر آماده شده است که زمینه بهره مندی 28 هزار و 62 خانوار با جمعیت 137 هزار و 731 نفر در این شهرستان را فراهم می کند.
فرماندار مهرستان اشتغالزایی طرح های قابل افتتاح این شهرستان را هزار و 144 نفر به صورت دائم و موقت ذکر کرد.
مرکز درمانی و خانه بهداشت روستایی، پست 20.230 کیلو وات آشار و خط 230 کیلو وات جکیگور - آشار را از جمله مهمترین طرح های آماده راه اندازی در این شهرستان ذکر کرد.
پارسایی همچنین از آغاز عملیات 21 طرح در دهه فجر در این شهرستان خبر داد و افزود: برای ساخت این طرح ها 95 میلیارد و 113 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.
همچنین 8 طرح عمرانی در سومین روز دهه فجر در فنوج افتتاح شد که به گفته فرماندار برای راه اندازی این طرح ها 3 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
ضیاء الحق هاشمزهی اظهار داشت: طرح های کشاورزی، آبخیزداری و عشایری از عمده طرح های افتتاح شده امروز در این شهرستان است.
وی گفت: امسال همزمان با دهه فجر در مجموع 28 طرح عمرانی با اعتبار 100 میلیارد ریال در فنوج در حال بهره برداری است.
فرماندار فنوج در جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در این ایام عملیات ساخت 2 طرح بزرگ آبرسانی به دهستان ها با 60 میلیارد ریال اعتبار، ساخت مدرسه شبانه روزی به همت استاندار و هدیه دولت با اعتبار حدود 60 میلیارد ریال و واحدهای مسکونی و غیره نیزدر این شهرستان آغاز می شود.
جمشید رخشانی نسب فرماندار زهک در شمال سیستان و بلوچستان نیز گفت: امروز در سومین روز دهه فجر سه طرح در بخش صنایع دستی، پرورش مرغ محلی و بلوک زنی با اعتبار 120 میلیون تومان در این شهرستان به بهر برداری رسید.
همچنین به گفته محمدرضا امیرمرادی مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان امروز ایستگاه جدید هواشناسی زابل با اعتبار پنج میلیارد و 300میلیون ریال (530 میلیون تومان) به بهره برداری ریسد.
همچنین به گفته معصومه پرندوار فرماندار هامون یک طرح اشتغالزایی پرورش مرغ بومی با اعتبار 500 میلیون ریال امروز در این شهرستان به بهره برداری رسید.
راه اندازی سه طرح شامل 2 بوستان و یک طرح دامداری در شهرستان زابل از برکات سومین روز دهه فجر در این منطقه است.
به گزارش ایرنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان 742 پروژه عمرانی، خدماتی و بهداشتی در دهه فجر امسال با اعتباری افزون بر 6 هزار و 800 میلیارد ریال (680 میلیارد تومان) در این استان در حال بهره برداری است که در مقایسه با پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت امسال 48 درصد به لحاظ اعتباری رشد دارد.
استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
این استان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند.
سکونت اقوام مختلف بلوچ، سیستانی، کرد، لر و سایر اقوام با مذاهب شیعه و سنی در این استان و زندگی مسالمت آمیز و بدون دغدغه در کنار یکدیگر آن هم با وحدت و انسجام مثال زدنی، سیستان و بلوچستان را به الگویی از وحدت تبدیل کرده است.
وجود بیش از 1100 کیلومتر مرز خاکی با افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در سواحل دریای عمان این استان را در موقعیت بسیار حساس و مهمی قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار