فرماندار شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 70 پروژه به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در نقاط شهری، روستایی و عشایری این شهرستان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۳۷۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 01 February 2017
محمداکبر چاکرزهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این تعداد پروژه که در حوزه های خدمات و عمران شهری و روستایی، برق و آبرسانی، بهداشتی، کشاورزی، آبخیزداری، آموزشی، ورزشی، راهسازی و غیره اجرا شده افزون بر 135 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار داشت: کلنگ زنی ساخت 2 پروژه زمین چمن مصنوعی و میدان پرستار شهرداری خاش نیز در این ایام انجام می شود.
فرماندار خاش بیان کرد: دیدار با خانواده شهداء و ایثارگران، برپایی یادواره شهیدان، تجلیل از پرستاران، عیادت از بیماران، اهداء خون توسط مدیران و کارکنان دولت و اقشار مردم، برپایی همایش تجلیل از نخبگان و همایش نقش زنان بلوچ در پیروزی انقلاب، جشنواره کودک مسلمان بلوچ، برپایی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و شب شعر انقلاب، برپایی جشن کارگری و تجلیل از کارگران شرکت سیمان، شهرداری و سایر ارگانها، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی و برپایی گفتمان انقلاب اسلامی با رویکرد وحدت اسلامی از شاخص ترین برنامه های گرامیداشت دهه فجر در خاش است.
چاکرزهی ادامه داد: افزون بر 200 عنوان برنامه مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی گرامیداشت سی و هشتیمین سالگرد انقلاب اسلامی در خاش اجرا و چندین طرح و پروژه مختلف افتتاح و کلنگ زنی می شود.
رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد گرامی داشت دهه فجر شهرستان خاش هم گفت: همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 22 طرح کشاورزی به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
امان الله طوقی افزود: این تعداد طرح شامل احداث استخر آبیاری مزارع و باغات، مرمت قنوات، پوشش انهار سنتی، سیستم آبیاری کم فشار و تحت فشار، احداث جایگاه پرورش مرغ گوشتی، جایگاه پرورش کبک، جایگاه پرورش شتر و احداث باغ پسته است.
وی بیان کرد: برای اجرای این طرحها که در سه بخش مرکزی، نوک آباد و ایرندگان واقع شده اند از محل اعتبارات استانی بالغ بر 18 میلیارد و 480 میلیون ریال هزینه شده است.
طوقی گفت: با افتتاح این پروژه ها در مجموع برای 102 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
تیمور کرد زابلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خاش هم بیان کرد: حدود 30 برنامه فرهنگی و هنری توسط این اداره در نقاط شهری و روستایی خاش با محوریت کانونهای فرهنگی مساجد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار