گروه ملی صنعتی فولاد ایران که از معدود تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سالیانه 1 میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی و بیش از 3000 نفر نیروی کار متخصص و متعهد است
کد خبر: ۳۶۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 23 January 2017
گروه ملی صنعتی فولاد ایران که از معدود تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سالیانه 1 میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی و بیش از 3000 نفر نیروی کار متخصص و متعهد است که سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد که از سال 1390 تاکنون زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب آن اداره گردید.

استاندار خوزستان اعلام کرد: پرونده سنگین قضایی و مطالبات مختلف اشخاص حقیقی و حقوقی موجب شد تا فرآیند رسیدگی 5 سال به درازا بکشد، از طرفی بلاتکلیفی موجبات زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی را فراهم کرد.

دکتر غلامرضا شریعتی تصریح کرد: از ابتدای انتصاب این‌جانب با پیگیری‌های مستمر معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری و مدیریت فعلی شرکت و با درک شرایط اقتصادی این مجموعه عظیم و در نظر گرفتن معیشت کارکنان، تلاش های زیادی از طریق ریاست محترم جمهوری اسلامی، معاون اول محترم رئیس‌جمهور و هیئت محترم دولت به عمل آمد تا گروه ملی به‌عنوان یک شرکت عظیم نوردی سهم خود را در بازار داخلی و خارجی بازیابد. 

خوشبختانه دستگاه قضایی به‌ویژه معاون محترم دادستان تهران با دقت و جدیت این پرونده را به فرجام رساند و طی چند نوبت مزایده مراحل قانونی و رسمی واگذاری گروه ملی را انجام داد. سرانجام توافقات نهایی برای انتقال مالکیت شرکت به بانک ملی ایران بابت مطالبات خود از مالک قبلی فراهم گردید.

شریعتی تأکید کرد: هماهنگی های لازم جهت دعوت از جناب آقای حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران به استان و بازدید از گروه ملی صنعتی فولاد ایران صورت خواهد گرفت و طی آن انتظارات استان در خصوص بهبود وضعیت این واحد بزرگ صنعتی ازجمله تخصیص منابع مالی و نقدینگی، ارائه تسهیلات بانکی، صدور ضمانت¬نامه و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی و نیز پرداخت حقوق معوقه کارکنان و دیگران طلبکاران با اهتمام مدیران عامل بانک ملی ایران و گروه ملی صنعتی فولاد ایران مطرح خواهد شد. 

منبع: تابناک
برچسب ها: محصولات نوردی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار