مهندس حبيب الله بيطرف معاون امور مهندسي، پژوهش و فناوري وزير نفت از تاسيسات شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران بازديد كرد
کد خبر: ۳۶۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 22 January 2017
مهندس حبيب الله بيطرف معاون امور مهندسي، پژوهش و فناوري وزير نفت به همراه جمعي از مديران مناطق نفت خيز جنوب از تاسيسات نفتي گچساران به صورت هوايي و زميني بازديد به عمل آورد .


وی سپس در نشست هم اندیشی مدیران شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران، شرکت کرد و از نزدیک با روند توليد در دومين توليدكننده نفت شرکت ملی مناطق نفت خيز جنوب قرار گرفت .

مهندس بیطرف با ابراز خرسندی از حضور در مناطق نفت خيز جنوب به عنوان يكي از شركت هاي مهم وزارت نفت، خاطرنشان كرد: فعاليت هاي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در همه زمينه ها به ويژه كارهاي پژوهشي و ساخت بيشتر قطعات داخلي، اين شركت را به يك مدل عملي براي ساير شركت هاي وزارت نفت تبديل كرده است .

مهندس بيطرف با بيان اينكه، توسعه فناوري، اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي، پروژه هاي ازدياد برداشت مخازن و بومي سازي 10 گروه كالايي صنعت نفت از ديگر مباحثي است كه بيش از پيش به طور جدي مورد توجه اين معاونت است تصريح كرد: اعتقادمان بر اين است كه پژوهش يك عامل پيشرفت است و ضروري در این عرصه است .

همچنین در این جلسه مهندس هوشنگ صيدالي مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران ضمن خوش آمد گویی به مهندس بيطرف و مديران مناطق نفت خيز جنوب، گزارشی از فعالیت ها ، برنامه ها و پروژه های در دست اجرای شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران را ارایه داد .

مهندس صيدالي ادامه داد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است كه نقش ويژه اي در اقتصاد كشور دارد .

مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران با اشاره به ويژگي هاي اين شركت اظهار كرد: قرار گرفتن تأسیسات اين شركت در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های بارز این شرکت است که آن را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است .

مديرعامل نفت گچساران با بيان اينكه ،نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه‌خانه گوره منتقل می‌شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارک جهت صادرات هدایت می‌شود گفت: راهبری تمام این مراحل، تعمیر و نگهداری این تأسیسات بر عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است .

مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران در ادامه با اشاره به دو پروژه در دست اقدام     نمك زدايي گچساران گفت: با راه‌اندازی دو واحد نمکزدایی جدید این شرکت، ظرفیت فرآورش کارخانه های نمکزدایی در گچساران 165 هزار بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند .

صیدالی افزود: این دو پروژه شامل احداث نمک‌زدایی «گچساران 3» با ظرفیت 110 هزار بشکه در روز و «بی بی حکیمه 1» با ظرفیت 55 هزار بشکه در روز خواهد بود .


مدیرعامل نفت گچساران با بیان اینکه با راه‌اندازی این پروژه‌ها تولید نفت خام‌ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به میزان 15 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: ظرفیت سازی فرآورش نفت نمکی، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی، صیانت از ذخایر نفتی، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی با تزریق پساب واحدهای نمک زدایی به چاهای دفعی از مهم ترین اهداف اجرای پروژه های نمک زدایی در این شرکت است .

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار