به منظور آگاهی وارتقاء سطح دانش واطلاعات کارکنان،در مورخ 28/10/95 با برنامه ریزی وهما هنگی اداره روابط عمومی ومرکز مشاوره سمینار روانشناسی تفاوت زندگی وزنده بودن ویژهکارکنان در سالن اجتماعات کوثر اداره آموزش برگزار شد
کد خبر: ۳۶۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 22 January 2017
خانم آمنه شجاعی سرپرست مرکز مشاوره با اعلام این خبر گفت: این سمینار  که با استقبال بسیار خوب همراه بوده  دکتر پاکروان نژاد، روانپزشک مدرس دوره در خصوص تفاوت زنده بودن و زندگی کردن اظهار داشتند هر انسانی در مسیر رشد سه مرحله پیش آگاهی، آگاهی و پس از آگاهی را طی می نماید؛ در مرحله پیش آگاهی انسانها اهدافی دارند کهبا آرامشی کاذب و نسبی همراه است و ممکن است منجر به موفقیت هم بشود اما این اهداف، اهداف واقعی و اصیل زندگی نیستند. 

که در مرحله آگاه شدن که خود فرایندی دردناک و تحمل ناپذیر است انسان متوجه تفاوت هایی بین زنده بودن و زندگی کردن، انسان بودن و آدم شدن و نیازهای روحی، روانی و جسمی می شود.

دکتر پاکروان نژاد در ادامه اظهار داشت : و در این مرحله  انسان نسبت به روشی که زندگی نموده است، آگاه می شود. خصوصیت اصلی این مرحله موج، تلاطم، آشوب، نگرانی و احساسی ویژه است که بعضی مواقع انسانها به این مرحله می رسند اما بابت دردناک بودن این فرایند به مرحله قبل از آگاهی دوباره برگشت می نمایند.

مدرس دوره در ارتباط با  مرحله پس از آگاهی عنوان نمود : در مرحله پس از آگاهی  انسان به این نتیجه می رسد که حالا که نسبت به فرایند زندگی آگاه شده است چه اقداماتی باید انجام دهد تا آن آگاهی که نسبت به تفاوت ها و نیازهای روحی، روانی و متعالی زندگی کسب نموده استبه یک انتخاب کلیدی و تصمیم سرنوشت ساز در زندگی منجر شود تا بر اساس این بینش جدید به تکامل و تعادل در زندگی دست یابد.

 ایشان در ادامه در راستای دست یابی به این هویت اصیل، معنادار و هدفمند در زندگیتوضیحات و راهکارهای لازم را ارائه نمودند ودر پایان به پرسشهای شرکت کنندگان پاسخ مناسب را ارائه نمودند 


منبع: تابناک
برچسب ها: خانم آمنه شجاعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار