مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تحقق 102 درصدی تعهد اشتغال استان در سال 95 خبر داد
کد خبر: ۳۶۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 19 January 2017
سیدنور محمدپور در جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: تعهد ایجاد اشتغال در استان در سال جاری، 19 هزار و 137 شغل بوده است که تا امروز توانستیم 19 هزار و 588 شغل ایجاد کنیم و این مساله بیانگر تحقق 102درصدی تعهد اشتغال در استان است.

وی افزود: شرکت کوثران نوین- که در استان بصره عراق فعالیت می کند- نامه ای به اداره کل تعاون خوزستان زده و در این نامه از ما درخواست 320 نیرو برای اشتغال در این شرکت کرده است و این مساله یک فرصت شغلی بسیار خوب ایجاد شده برای خوزستان است.

محمدپور تصریح کرد: این نخستین درخواستی است که از سوی عراق برای ما ارسال می شود و آن نیز پیروی جلساتی است که در سفر استاندار بصره به خوزستان انجام شد. همچنین حضور ما در نمایشگاه استان بصره و مذاکرات با اتاق صنایع بصره نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

وی گفت: امیدواریم این اولین و آخرین پیشنهاد نباشد که از سوی دولت عراق برای ایجاد اشتغال جوانان ارایه می شود و در این زمینه پیگیری خواهیم کرد تا بیش تر بتوانیم از این فرصت ها بهره بگیریم.

محمدپور درباره پرداخت تسهیلات بانکی برای مشاغل خانگی عنوان کرد: بانک ملی 100 درصد به تعهد خود در این زمینه عمل کرده است، بانک صادرات 67درصد و بانک ملت توانسته به 57 درصد از تعهد خود عمل کند و در این زمینه امیدواریم تا پایان سال این میزان به 100 درصد برسد.

وی درباره سامانه رصد اشتغال افزود: تمام دستگاه ها به تعهدات اشتغال خود در استان عمل کرده اند و چیزی در حدود 19 هزار و 588 شغل در استان ایجاد شده و امیدواریم این میزان تا پایان سال نیز افزایش پیدا کند.

محمدپور با اشاره به وجود 39 مرکز کاریابی در استان، اظهار کرد: با توجه به این تعداد کاریابی، هر متقاضی می تواند در تمام این مراکز ثبت نام کند؛ بنابراین با ایجاد یک سامانه هماهنگ می توانیم شرایطی را ایجاد کنیم تا هر شخص با ثبت نام در یک کاریابی در کل سامانه شناخته شود.

*تحقق 70 درصدی تعهدات بانک ها در پرداخت وام قرض الحسنه کمیته امداد
در ادامه این جلسه مرتضی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تبصره 26 قانون بودجه کل کشور در سال 95، 15هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه به کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اختصاص داده است که در این زمینه سهم خوزستان حدود 58 میلیارد تومان است.

موصلی افزود: در مجموع حدود 70 درصد از تعهدات بانکی مربوط به تبصره 26 قانون بودجه کل کشور در استان توسط بانک ها پرداخت شده و برای ایجاد اشتغال به مصرف رسیده است و باید در این زمینه از همکاری بانک ها تشکر کرد.

منبع: تابناک
برچسب ها: سیدنور محمدپور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار