نیره پیروز بخت در نشست خبری در اداره کل استاندارد خوزستان بیان کرد : در پسابرجام خیلی از مشکلات بین المللی سازمان ملی استاندارد ایران حل شده و به جایگاه بین المللی مناسبی دست پیدا کردیم
کد خبر: ۳۶۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 19 January 2017
به گزارش تابناک خوزستان؛ نیره پیروز بخت در نشست خبری در اداره کل استاندارد خوزستان بیان کرد : در پسابرجام خیلی از مشکلات بین المللی سازمان ملی استاندارد ایران حل شده و به جایگاه بین المللی مناسبی دست پیدا کردیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این سازمان 10 سال درخواست عضویت در مجمع تایید صلاحیت بین المللی IAF را داشت که متاسفانه به دلیل تحریم ها، درخواست ما را ارزیابی نمی کردند ولی بلافاصله بعد از موفقیت درمذاکرات در فاز نخست ، این سازمان ارزیابی شد. با این ارزیابی مرحله اول در مجمع اعتبار دهی آسیا و اقیانوسیه عضو شدیم که 32 کشور دیگر در این مجمع عضو هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: در مرحله دوم نیز دو ماه پیش در خود IAF که یک مجمع بین المللی با عضویت حدود 70 کشور از جمله آمریکا، ژاپن و کره جنوبی است ،عضویت ما پذیرفته شد و گواهینامه تیم های مدیریتی کیفیتی را دریافت کردیم که در کل دنیا قابل قبول است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در ساخت و ساز ساختمان سازمان استاندارد نقشی ندارد و این وظیفه مهندسان ناظر است که از مصالح با کیفیت و استاندارد در ساخت ساختمان های استاندارد نظارت داشته باشند، استانداردها در صنعت ساختمان سازی به روز است و اغلب مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری مالیات هستند به غیر از برخی موارد در برخی شهرها که باید برای داشتن ساختمانی ایمن و استاندارد از مصالح استاندارد استفاده شود.

معضل آلودگی هوا ؛

همچنین در ادامه نشست با خبرنگاران ، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در در رابطه با معضل آلودگی هوا  گفت: استان خوزستان با معضل آلودگی حاصل از بنزین و گرد و غبار درگیر است که برای رفع این آلودگی ها نیاز به عزم ملی و بین المللی دارد.

نیره پیروزبخت بیان کرد: اهواز جزو هشت کلانشهری است که در آن بنزین یورو4 استفاده می شود و کنترل کیفیت بنزین در اهواز در حال انجام است ، الان وضعیت کیفیت بنزین در کشور خوب است و هر سال نسبت به سال گذشته بهتر می شود. در خصوص آلودگی هوا با سازمان های مختلف همکاری می کنیم که با کنترل مولفه های مرتبط با آلاینده ها مثل خودروها و صنایع، می توان آلایندگی را کم کرد.

پیروزبخت همچنین گفت: خوزستان یک قطب تولیدی به ویژه در بحث فولاد و درگاه واردات و صادرات کالاهای زیادی مثل غلات و بنزین است.

وی با اشاره به اینکه در خوزستان یکی از فعالیت های بین المللی استاندارد انجام می شود، افزود: این فعالیت شامل حضور استاندارد در عرصه بین المللی از طریق مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی ایزو است. در خوزستان تکنیک های ایزو مربوط به فولاد، مستقر است که فعالیت های آن در سازمان بین المللی استاندارد قابل قبول است.  در سه سال اخیر در دولت تدبیر و امید رتبه استاندارد ملی ایران در سازمان بین المللی استاندارد از 31 به 23 رسید ، طبق اعلام شفاهی این سازمان رتبه استاندارد ایران در سال 2016 به 23 ارتقا یافت.

پیروزبخت اضافه کرد: همچنین تلاش داریم تا با بررسی مشکلات صادرات به عراق از خوزستان این مشکلات را از نزدیک با مسئولان عراقی حل کنیم.

نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به منظور بازدید از واحدهای تولیدی وارد خوزستان شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار