امسال طبق برنامه پیش بینی می شود بین ۱۵ تا ۲۰ درصد قاچاق کالا کاهش یابد
کد خبر: ۳۶۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 18 January 2017
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:در گفتگوی ویژه خبری ۲۳ شبکه خوزستان با اعلام این خبر گفت: پارسال حجم کالای قاچاق در کشور بیش از ۱۵ میلیارد دلار بود.
قاسم خورشیدی افزود: گردش پول و کالا در سیستم جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز بصورت آنی در همه مسیرها قابل کنترل و بازرسی است .

وی با اشاره به اینکه نخستین قانون مبارزه با قاچاق کالا در سال ۱۳۱۲ تدوین و تصویب شده است ادامه داد: قانون فعلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۳۹۲ تصویب و اجرایی شده است.

خورشیدی با بیان اینکه سامانه الکترونیکی در مبادی و خروجی مرزها برای شناسایی مبارزه کالاهای قاچاق ایجاد شده است گفت : از جمله ای سامانه ها سامانه پیشرو در گمرک  و سیستم پرتال مرزی است که این روش و ایده ها می تواند در مبارزه با مفاسد اقتصادی اثرگذار ، مناسب و کارآمد باشد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:با تلاش همه دست اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله دستگاه های اطلاعاتی ، انتظامی و گمرک میزان کشفیات قاچاق کالا در ۹ ماه امسال به هشت  هزار میلیارد تومان رسیده که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

خورشیدی همچنین از تدوین قانون حمایت از مرزنشینان در هیات دولت  دولت برای مقابله با قاچاق خبر داد و اظهارداشت : براساس قانون جدید مرزنشینان می توانند از قانون مبادلات مرزی و تجاری ، معافیت ملوانی و مرزی و شرایط تجارت پاک بهره مند شده  و  کالا صادر کنند.

وی گفت : مرزنشینان با استفاده از فرصت هایی همچون معافیت های ملوانی و مرزی با ایجاد بازاریابی و صادرات کالاهای ایرانی در خارج از کشور ضمن ایجاد درآمد مناسب و بهتر برای خود برای توسعه هر چه  بیشتر اقتصاد کشور استفاده کنند.

وی افزود : کالاهای قاچاق کشف شده  اگر سرمایه ای و با دوام باشند به مزایده گذاشته می شوند و مواد غذایی تاریخ دار امحا خواهند شد.

منبع: تابناک
برچسب ها: قاسم خورشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار