در راستای پیاده سازی و استقرارنظام مدیریت دانش ، کارگاره آموزشی با این عنوان در دو روز و با حضورمعاونان ، مشاوران ، مدیران و کارشناسان این شرکت در محل سالن کنفرانس ساختمان شهدای برق این شرکت برگزار گردید
کد خبر: ۳۶۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 18 January 2017
 امیرسعید دشتی مدیردفتر آموزش و برنامه­ریزی منابع انسانی شرکت برق منطقه­ای تهران ، سخنران این دوره با بیان مطالبی درخصوص مدیریت دانش گفت : دانش زیربنای مهارت، تجربه و تخصص افراد در سازمان است و در واقع مدیریت دانش شناسایی ، جمع آوری و ذخیره سازی مناسب دانش موجود در سطح سازمان و منابع آن شامل دانش تصریحی و تلویحی نزد افراد ، بانک های اطلاعاتی ، مستندات و... می باشد که تلاش می­کند تا با آشکار نمودن دارایی­های پنهان در ذهن افراد و تبدیل آن به دارایی سازمانی بستری را فراهم نماید تا همه افراد در سازمان بتوانند به این دارایی دسترسی داشته باشند

وی افزود : استراتژی دانش یکی ازمهمترین شیوه­ها و ابزارهایی است که سازمانها درحوزه مدیریت دارایی­های دانش و سرمایه فکری خود از آن بهره می­گیرند . استراتژی دانش در واقع وظیفه حمایت و اجرایی کردن استراتژی کلان سازمان را بعهده دارد. زیرا درشرکت­ هایی همچون شرکت برق منطقه­ای دانش سازمانی از جمله مهمترین منابع ایجاد شایستگی­های کلیدی مورد نیاز برای تحقق استراتژی­های سازمان است. 

دشتی درخصوص اهداف مدیریت دانش درسازمان ها گفت : از جمله اهداف اجرای مدیریت دانش در سازمان ها می توان به حرکت به سوی سازمان یادگیرنده ودانش محور ، فرهنگ سازی بهره مندی همگان ازدانش درسازمان ، حرکت در راستای تبدیل دارایی های دانشی کارکنان به دارایی های مشترک و دانشی سازمان ، حرکت در راستای ایجاد تفکرخلاق ، بهره مندی بهینه از منابع وسرمایه های ناملموس و دانشی شرکت ، عدم اتلاف سرمایه های دانشی سازمان با بازنشسته شدن ویا خروج کارکنان از سازمان وتلاش در جهت جلوگیری از انجام دوباره کاری ها  اشاره کرد . 

وی در پایان به پرسشهای شرکت کنندگان این دوره آموزشی پیرامون مباحث مختلف و مرتبط با موضوع پاسخ داد .

 گفتنی است این کارگاه به همت دفتر برنامه ریزی نیروی انسانی وآموزش معاونت منابع انسانی شرکت برق منطقه ای خوزستان وبا حضور تعداد 60 این شرکت برگزار شد . 

منبع: تابناک
برچسب ها: کارگاه آموزشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار