توسط اداره کل استاندارد خوزستان صورت پذیرفت؛
تعداد 17 شرکت و تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع در استان خوزستان وجود دارد که در 9 ماهه امسال 38 مورد بازدید و بازرسی از آن ها بعمل آمده است
کد خبر: ۳۶۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 17 January 2017
مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: تعداد 17 شرکت و تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع در استان خوزستان وجود دارد که در 9 ماهه امسال 38 مورد بازدید و بازرسی از آن ها بعمل آمده است.

رضا دهدشتی زاده گفت: در این مدت 38 هزار و 911 سیلندر گاز مایع جمع آوری و از گردش کار خارج شده و 42 هزار و 965 سیلندر گاز مایع نو و یا تعمیر شده مجدداً به گردش کار برگردانده شده است.

وی خاطر نشان کرد: واژگون نمودن سیلندرها برای پرکردن گاز پیک نیک و مخزن خودروها و عدم مراقبت در حمل و نقل صحیح باعث معیوب شدن شیر سیلندرهای گاز مایع می شود که بر همین اساس 17 هزار و 585  شیر سیلندر نیز تعویض شده است.

وی افزود: درخصوص نصب مخازن خودروی CNG، صرفاً خودروهای پایه گازسوز تولید کارخانه مطابق استانداردهای مربوطه مجاز می باشند. و در حال حاظر هیچ کارگاهی مجاز به نصب مخازن بر روی خودرو ( تبدیل کارگاهی) نمی باشد.

دهدشتی زاده در انتها گفت: مطابق الزامات مندرج در استاندارد ملی ایران به شماره 841 گاز مایع سیلندری صرفاً جهت سوخت لوازم خانگی گازسوز بوده و استفاده از آن به عنوان سوخت در خودروهای شخصی (بجز خودروهایی که با مجوز قانونی در جایگاه مربوطه شارژ می شوند) در حال حاضر ممنوع می باشد. لذا مسئولیت و حوادث ناشی از استفاده غیر مجاز از گاز مایع سیلندری بر عهده مصرف کننده خواهد بود.

منبع: تابناک
برچسب ها: رضا دهدشتی زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار