برای نخستین بار در کشور انجام شد؛
ربات شوینده خودکار ژنراتور با تلاش متخصصان شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون، برای نخستین بار در کشور، طراحی و ساخته شد
کد خبر: ۳۶۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 15 January 2017
مدیر پروژه ساخت دستگاه شستشوی ژنراتور گفت: این دستگاه برای اولین بار در ایران طراحی، ساخته و با موفقیت آزمایش شد.

"مسعود رفیعیان" افزود: در گذشته برای انجام شستشوی ژنراتور در نیروگاه ها به اجبار می بایست یک تا دو قطب از رتور خارج شده که باعث هزینه، اتلاف وقت و احتمال بروز حادثه برای ژنراتور و افراد درگیر را بالا می برد.

وی خاطرنشان کرد: با طراحی و ساخت دستگاه شستشوی ژنراتور نیاز به دمونتاژ کردن قطب ها نبوده و این دستگاه به طور خودکار، با کنترل از راه دور و بدون حضور نیرو در محیط ژنراتور اقدام به شستشوی همزمان رتور و استاتور می کند.

طراح و ایده پرداز این پروژه، داشتن ضریب ایمنی بالا، صرفه جویی در وقت، دقت بالا در شستشو، استفاده بهینه از مواد شوینده و شیمیایی، امکان جمع آوری پسماند مواد شیمیایی شوینده برای جلو گیری از آلودگی محیط زیست و همچنین کنترل از راه دور بودن این دستگاه را از ویژگی ها و اهداف ساخت این دستگاه معرفی کرد.

رفیعیان افزود: تمامی مراحل طراحی، ساخت و آزمایش ها با همت، تلاش و کوشش شبانه روزی متخصصان واحدهای ابزاردقیق، الکترونیک و مکانیک شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون انجام شده که خود تجلی شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

منبع: تابناک
برچسب ها: مسعود رفیعیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار