مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان مطرح کرد ؛
ارائه خدمت به محرومان جامعه، حمایت و همکاری مسئولان و تمامی اقشار جامعه را می طلبد که باید با تدبیر و برنامه ریزی دقیق در تحقق این امر مهم گام برداریم
کد خبر: ۳۶۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 14 January 2017
مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با حضور در دفتر نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی به منظور رسیدگی به مشکلات مددجویان تحت حمایت کمیته امداد  با وی گفت وگو کرد.

 مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با تاکید بر ضرورت توجه جدی به بحث اشتغال مددجویان اظهار داشت: بر اساس اساسنامه ابلاغی مقام معظم رهبری، بحث توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در اولویت قرار گرفته است و مقرر شد به منظور توانمندسازی فکری، اجتماعی و اقتصادی آنان گام‌های جدی برداشته شود.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت رویکرد اصلی این نهاد است ، تصریح کرد: برای تحقق این مهم تامین مسکن و اشتغال مددجویان از جمله برنامه‌های اصلی این نهاد است.

موصلی ، اشتغال و مسکن را از جمله مهم ترین مشکلات مددجویان این نهاد عنوان و تصریح کرد: این نهاد تلاش‌های بسیاری برای رفع نیاز مددجویان تحت حمایت انجام داده است، اما این نهاد نمی تواند به تنهایی ریشه فقر را از بین ببرد، رفع این مشکلات حمایت و همکاری مسئولان و اقشار جامعه را می طلبد. 

وی عنوان‌کرد: در استان خوزستان ۹۸ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که پنج درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و حدود ۶۰ درصد این آمار به زنان سرپرست خانوار اختصاص دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان گفت: بانک مرکزی ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات برای بانک‌های عامل خوزستان تخصیص داده که تاکنون ۴۸ میلیارد تومان از اعتبارات یاد شده با همکاری بانک‌های عامل ابلاغ شده که از این میزان ۳۳ میلیارد تومان جذب شده است,؛ با اجرای طرح استعداد سنجی در سال جاری  بیش از ۸۰ هزار مددجوی خوزستانی مستعد اشتغال شناسایی شده اند.

موصلی  با بیان اینکه  امسال  چهار هزار و ۳۰۰ خانوار با طرح اشتغال‌زایی از پوشش کمیته امداد خارج شدند، اظهار کرد: با توجه به میزان اعتبارات و برنامه ریزی های به عمل آمده برای امسال پنج هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در استان هدف گذاری شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط امروز کشور در زمینه اشتغال بهترین روش و رویکرد برای برون رفت از وضعیت ایجاد شده روی آوردن به اشتغال‌های کوچک و خانگی است، چراکه ایجاد اشتغال‌های سنگین در کشور با زمان زیاد، منابع مالی هنگفت و اشتغال‌زایی کم همراه است.

موصلی  از تعامل دو  شرکت پتروشیمی با کمیته امداد خبر داد و  افزود : این شرکت ها البسه کارکنان خود را  از تولیدات پوشاک زنان سرپرست خانوار تحت حمایت تامین می کنند که علاوه بر خودکفایی آنان ، زمینه کارآفرینی و توسعه اشتغال این عزیزان فراهم می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با اشاره به بهره مندی ۶۰۰ مددجوی تحت حمایت از دوره‌های آموزشی کمک پرستاری و ‌بهیاری اظهار داشت : بسته‌های تشویقی ویژه‌ای برای موسسات کاریابی و کارفرمایان درنظر گرفته شده است که مطابق آن درصورت جذب مددجویان در این واحدها در سال اول صددرصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما از طریق کمیته امداد پرداخت می‌شود که به همین منظور تعداد قابل توجهی از مددجویان در شرکت های استان از جمله سرنگ سازی ، شرکت های تابعه وزارت نفت ، بسته بندی محصولات دریایی و شرکت آرکوپال مشغول به کار شده اند.

وی با اشاره به دغدغه مددجویان و مجریان طرح های اشتغال در فروش و عرضه تولیدات ،  اظهار داشت : اگر شهرداری ها  نسبت به اختصاص زمین شهری جهت ایجاد بازارچه های شهری و روستایی اهتمام داشته باشند، این نهاد آمادگی دارد نسبت به تامین اعتبار و ساخت این بازارچه ها اقدام کند.

موصلی  در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکل مسکن مددجویان استان  اظهار کرد : هشت هزار خانوار تحت حمایت در استان خوزستان فاقد مسکن هستند که از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ خانوار شهری و سه هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی هستند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کمیته امداد با سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی اظهار داشت: سهم استان خوزستان از این تفاهم  ۶۱۵ واحد است که صد در صد آن در روستاهای استان تقسیم شده است و هم اکنون بخش عمده‌ای از آن‌ها در شرف تحویل است یا تحویل داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان بیان کرد: با توافقاتی که انجام شد از این هشت هزار واحد، یک‌هزار واحد آن توسط سپاه پاسداران و بنیاد مسکن ساخته می‌شود.

موصلی ادامه داد: هشت هزار واحد از منازل مددجویان کمیته امداد خوزستان نیاز به تعمیرات دارد که تا پایان امسال کار تعمیر یک‌هزار واحد آن به پایان می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان تصریح کرد: همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مددجویان نیز از اولویت‌های کاری ما است که در این زمینه اقداماتی انجام شد.

در ادامه دکتر علی ساری نماینده مردم اهواز ، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت بیشتر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اظهار داشت : تمامی نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل جهت هرنوع حمایتی از طرح های توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد داشته و تمام توان و ظرفیت خود را  برای حمایت از اقشار نیازمند خواهند کرد.

وی بر استفاده از ظرفیت های فکری و خدماتی دستگاه های اجرایی در جهت کمک به اقشار محروم جامعه تاکید کرد و افزود: ارائه خدمت به محرومان جامعه، حمایت و همکاری مسئولان و تمامی اقشار جامعه را می طلبد که باید با تدبیر و برنامه ریزی دقیق در تحقق این امر مهم گام برداریم.

ساری عنوان کرد : با توجه به وجود ظرفیت ها و توانمندی های مناسب در سطح استان و شهرستان، می توان با ارزیابی مشکلات مددجویان و شناسایی پتانسیل های موجود  در هر شهرستان نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کرد.

منبع: تابناک
برچسب ها: مرتضی موصلی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار