نظر رئیس حوزه شیخ انصاری درباره عدم امکان لغو کنسرت؛
کد خبر: ۳۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶ 17 May 2015
همزمان با شب مبعث پیامبر اعظم(ص)، آیت الله شیخ "رضا سبط شیخ انصاری" در جمع نمازگزاران مسجد ساکیان، علما، اساتید حوزه و برخی مسئولین به تشریح و تدوین آخرین مواضع خود نسبت به برگزاری کنسرت پاپ در دزفول پرداخت.

به گزارش رهیاب، رئیس حوزه علمیه آیت الله العظمی سبط الشیخ الانصاری با تاکید دوباره بر اینکه مراد و منظور بنده فقط یک مجلس کنسرت نیست، همچنان که افرادی که با تمام توان درصدد برگزاری آن هستند، حتی گوشه چشمی هم به این مسئله ندارند و بدنبال سد شکنی و فتح باب هستند، اظهار کرد: اگر گوش شنوا وجود داشته باشد، ندای "هل من مبارز" علیه روحانیت را که توسط عده ای بیان می شود را خواهد شنید.

وی استفاده از لفظ "مردم" توسط موافقین برگزاری کنسرت و اعلام اینکه مردم با برگزاری کنسرت موافق هستند را مورد انتقاد قرار داد و گفت: آیا انبوه جوانان و مردم متدین این شهر که نسبت به برگزاری کنسرت اعلام مخالفت نموده و می نمایند  را مردم این شهر محسوب نمی کنید؟

وی ادامه داد: همه در عرصه قیامت و در پیشگاه خدا در مقابل تمام اعمال و رفتارمان مسئول بوده و باید پاسخگو باشیم.

آیت الله سبط شیخ انصاری رخداد حوادث مختلف در جامعه را آزمون الهی دانست و بابرشمردن نمونه هایی تاریخی ابراز کرد: امروز نیز مسئولین، روحانیون و مردم در قبال موضع گیری هایی که در حوادث مختلف می کنند  نشان می دهند که آیا در عمل نیز به تقیدات دینی پایبند هستند یا نه.

این استاد حوزه های علمیه دزفول، با بیان اینکه اکثر مطالبی که در محیط های مجازی بیان می شود توسط افرادی بیان می شود که از آگاهی های دینی لازم بی بهره اند، اظهار کرد: برخی قلم ها همچون شمشیر بر پیکر باطل ضربه می زند و برخی دیگر نیز چون شمشیری است که در حال ضربه زدن به پیکر حق است.

وی با تقدیر از تمامی کسانی که در مصاحبه ها و به شکل های مختلف اعلام موضع کردند، به موضع شفاف و صریح سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان و سرهنگ محتشمی فرمانده سپاه دزفول در قبال این موضوع اشاره و با تقدیر و تشکر ویژه از آنها گفت: موضع گیری های شفاف آنها این جمله امام راحل(ره) را در ذهن یادآور می شود که اگر سپاه نبود مملکت هم نبود.

ادعای فرماندار دزفول در امکان پذیر نبودن لغو جلسه کنسرت باطل و پوچ است

آیت الله سبط الشیخ الانصاری، ادعای فرماندار دزفول در امکان پذیر نبودن لغو جلسه کنسرت را باطل و پوچ دانست و اظهار کرد: برای این کنسرت از 10 روز قبل به مسئولین تذکر دادم و این در حالی است که برای کنسرت قبل دو روز قبل از برگزاری کنسرت مطلع شدم و آن زمانی بود که بلیط ها فروخته شده بود، گروه در دزفول مستقر شده و همه چیز آماده بود و می گفتند اگر کنسرت برگزارنشود چند نفر کشته می شود ولی کنسرت لغو شد و هیچ اتفاقی  هم نیفتاد. الا اینکه مردم متدین دزفول در عمل نشان دادند که قهرمان بودن آنها به دلیل پاسداری از ارزشهاست .

وی به دیدار مدیر اخذ کننده مجوز برگزاری این کنسرت با خود نیز اشاره و اظهار کرد: در این دیدار این آقا می گفت که من مجوز برگزاری کنسرت را با اصرار فلانی و فلانی گرفتم پشیمان هستم؛ به فرمانداری رفتم، گفتم اشتباه کردم مجوز گرفتم، می خواهم لغو کنم، گفتند که مگر حق داری با احساسات مردم بازی کنی. به ارشاد رفتم خواستار لغو کنسرت شدم، گفتند که چنین توانی نداری، افراد دیگری را واسطه قرار دادم گفتند که تو را به حبس خواهند انداخت.

آیت الله سبط الشیخ الانصاری، تصریح کرد: افرادی که پشت پرده برگزاری کنسرت هستند بدنبال ایجاد تقابل بین روحانیت و مردم هستند و حتی یک گام را هم جلوتر برده و بدنبال ایجاد تقابل بین روحانیت هستند. که روحانیت آگاه بخوبی از چنین دسیسه هایی مطلع می باشد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفتند : در تماسی که با امام جمعه محترم داشتم ، ایشان فرمودند که این مسئله اصلا در شورای فرهنگ عمومی شهرسان مطرح نشده و شورای فرهنگ عمومی شهرستان در صدور مجوز آن هیچگونه دخالت نداشته و مجوز توسط ارشاد صادر شده است.

رئیس حوزه علمیه آیت الله شیخ انصاری، با بیان اینکه امام جمعه دزفول اعلام کردند که موافق برگزاری کنسرت نیستم، ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای قاضی در این تماس گفتند، ما با رعایت یکسری مصالح و از سر ناچاری برای اینکه عده ای تقابلی بین جوانان و روحانیت ایجاد نکنند، اعلام کرده ایم با رعایت این شرایط اجرا شود و این امر به معنای موافقت با کنسرت نیست و یا فتح بابی برای صدور مجوزهای آینده نیست.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
با احترام.
آیا بهتر نیست به نیاز و درخواست جوانان در داخل مملکت پاسخ دهیم تا راهی ممالک همسایه نشوند و اجازه ندهیم آنها برای جوانان سرمایه گذاری و تعیین تکلیف کنند؟؟؟
با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار