استاندار خوزستان؛
وضعیت اعتبارات استانی به نسبت سال گذشته بهتر شده است
کد خبر: ۳۵۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 12 January 2017
استاندار خوزستان گفت: وضعیت اعتبارات استانی به نسبت سال گذشته بهتر شده است. در واقع در سال گذشته اعتبارات استانی حدود 6.5 درصد از اعتبارات استانی کشور بود که با پیگیری های نمایندگان استان در مجلس و مسئولان ذیربط اعتبارات استانی امسال به 8.8 درصد رسید همچنین با پیگیری های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق مجلس اصلاحات خوبی برای بودجه استان اعمال شده است و امیدواریم این اصلاحات در صحن مجلس هم رای بیاورد که در آن صورت افزایش خوبی در بودجه استانی خواهیم داشت.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه شورای اداری استان که عصر چهارشنبه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد با ابراز تاسف از درگذشت آیت الله رفسنجانی گفت: لازم میدانم به نوبه خود رحلت جانگداز یکی از سرمایه های عظیم نظام اسلامی و استوانه رکین انقلاب را تسلیت بگویم. مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی کسی بود که قریب به بیش از 50 سال تلاش و از خودگذشتگی و ایثار در کارنامه خود برای به ثمر رسیدن و تثبیت و استقرار و پیشبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طبق اخلاص گذاشت و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد و در این کوشش های عظیم انواع ناملایمات را به جان خرید اما در جهت تضعیف نظام اسلامی هیچ نکته ای از او سر نزد و برای اعتلای کلمه الله و اعتلای نظام اسلامی از جان و مال و همه چیزش گذشت.

شریعتی افزود: ایشان از معدود شخصیت هایی بود که هم امام (ره) و هم مقام معظم رهبری توصیفات شایسته ای در ستایش وی داشتند و بهترین عبارت ها از ناحیه امام (ره) و رهبری در خصوص ایشان بیان شد و وقتی امام پس از ترور نافرجام می فرماید: مردان تاریخ تا آخر زنده اند و بدخواهان بدانند نهضت زنده است چون هاشمی زنده است جمله ای بالاتر و رساتر در وصف یک شخص وجود ندارد و همچنین مقام معظم رهبری فرمودند هیچ کس چون ایشان را برای خودشان نمی دانند.

وی ادامه داد: اینها نشاندهنده این است که آیت الله رفسنجانی جهت پیروزی انقلاب و بعد تثبیت و استقرار و اعتلای نظام و تبدیل کشور به قدرت منطقه ای و جهانی شدن انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

رئیس شورای اداری استان تصریح کرد: او اعتدال  عقل و منطق را همواره سرلوحه امور قرار می داد و همواره تشخیص و نظر خود را ابراز میکرد اما در عین حال نهایتا به نظر رهبری عمل می نمود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: فقدان ایشان ضربه ای بزرگ برای انقلاب بود و امیدواریم خداوند متعال این ضایعه بزرگ را جبران نماید.

شریعتی با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی خاطرنشان کرد: این حضور میلیونی بیانگر قدردانی مردم از نظام اسلامی و تلاش های صادقانه و مخلصانه ایشان برای کشور و مردم بود و این تشییع میلیونی رویدادی باشکوه و باعزت در شان ایشان و نظام اسلامی بود که انشاالله مظهر اتحاد ملی قرار گیرد.

وی ضمن طلب آمرزش برای رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آرزو کرد روح ایشان با شهدا و امام شهدا محشور گردد. 

رئیس شورای اداری استان در خصوص موضوع بازرسی و نظارت و تخلفات اداری که موضوع اصلی شورای اداری استان بود اظهار کرد: اگر بناست موفق تر عمل نماییم و بیش از پیش پله های ترقی را طی نماییم بایست مقوله مبارزه با فساد و قانونمداری فرهنگ سازی شود به عبارت دیگر قانون شکنی و عدم پایبندی به قوانین بایست آنچنان در ذهن جامعه مذموم و ناپسند تلقی گردد تا خودکنترلی تحقق یابد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: جهت حرکت در راستای نظام اداری سالم پایدار لازم است فرهنگ قانونمداری و قبح تخلف و قانون شکنی از مقاطع ابتدایی و در آموزش و پرورش نهادینه شود تا در آینده هنگامی که دانش آموزان رشد میکنند و زمام اداره جامعه را بر عهده میگیرند با این فرهنگ بزرگ شده باشند تا نظام اداری سالم همراه با خودکنترلی محقق گردد.

شریعتی یادآور شد: نظارت ها و برخوردهای قهری اگرچه لازم است اما کافی نیست و نهادهای نظارتی هم بایست به صورت تخصصی برنامه ریزی نمایند تا هنگامی که کارشناس یا بازرس مربوطه قصد نظارت و ارزیابی از یک دستگاه داشته باشد به موضوعات مرتبط با آن دستگاه هم اشراف داشته باشد.

وی بیان کرد: قوانین مبارزه با فساد هم بایست به صورت سختگیرانه باشند و مواردی که فساد تلقی می شوند هم کاملا واضح و روشن و مشخص باشند و قابلیت تفسیر زیاد هم در قوانین نباشد تا بازار اتهام زنی هم برچیده شود. 

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به اینکه وضعیت اعتبارات استانی به نسبت سال گذشته بهتر شده است گفت: در واقع در سال گذشته اعتبارات استانی حدود 6.5 درصد از اعتبارات استانی کشور بود که با پیگیری های نمایندگان استان در مجلس و مسئولان ذیربط اعتبارات استانی امسال به 8.8 درصد رسید. همچنین با پیگیری های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق مجلس اصلاحات خوبی برای بودجه استان اعمال شده است و امیدواریم این اصلاحات در صحن مجلس هم رای بیاورد که در آن صورت افزایش خوبی در بودجه استانی خواهیم داشت

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار