توسط ناوگان شرکت ملی حفاری ایران محقق شد
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری از پیشرفت 88 درصدی عملیات حفاری در چهار میدان نفتی و گازی مشترک بوسیله ناوگان این شرکت در جنوب و جنوب غرب کشور خبر داد
کد خبر: ۳۵۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 04 January 2017
 مهران مکوندی در این باره اظهار کرد: در قالب این پروژه ها که به صورت کلید در دست (EPDS) در دست اجراست در مجموع 82 حلقه چاه های نفت و گاز در این میدان ها حفر و تکمیل می شود.

وی در بیان تفکیک میدان ها و تعداد چاه ها توضیح داد: از شمار این چاه ها که توسعه ای و توصیفی است، 40 حلقه در میدان نفتی آزادگان جنوبی، 13 حلقه در میدان نفتی یاران جنوبی، هفت حلقه در میدان نفتی آذر و 22 حلقه در فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی در مراحل تکمیل عملیات حفاری قرار دارد.

مکوندی با اشاره اینکه پروژه حفاری در میادین آزادگان و یاران جنوبی براساس قرارداد میان این شرکت با شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در دست اجراست، افزود: حفر و تکمیل 40 حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی هم اکنون با 91 درصد پیشرفت کار در مرحله تکمیل چاه ها می باشد که از این تعداد چاه 30 حلقه تکمیل نهایی و 10 حلقه باقیمانده تا پایان امسال کامل و تحویل کارفرما خواهد شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری گفت: در میدان یاران جنوبی نیز حفاری 13 حلقه چاه با پیشرفت 98 درصد به تقریب به اتمام رسیده و این پروژه هم تا پایان سال جاری در اختیار کارفرما قرار می گیرد و پروژه حفاری هفت حلقه چاه در میدان آذر که شرکت سروک آذر کارفرمای آن است با 72 درصد پیشرفت در حال انجام است و در این ارتباط حفاری چهار حلقه چاه خاتمه یافته و سه حلقه در دست حفاری می باشد و دو حلقه آن در مرحله پایان کار است. 

وی همچنین پیشرفت حفاری 22 حلقه چاه در فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی که در قالب قرارداد با شرکت نفت و گاز پارس اجرا می شود را 90 درصد عنوان و اظهار کرد: با تامین لوله های CRA، هر 20 روز یک حلقه چاه تکمیل نهایی و تحویل کارفرما می گردد.

مکوندی افزود: ملی حفاری به جز چهار پروژه پیش گفته، در موقعیت عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان نیز پروژه 3+10 شامل 10 حلقه چاه تعمیری و سه حلقه چاه توسعه ای را به صورت کلید در دست  با پیشرفت 21 درصد در حال اجرا دارد که در نوع خود نخستین پروژه به صورت EPDS در چارچوب همکاری میان این شرکت و شرکت اروندان است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری همچنین حفاری 1+12 حلقه چاه در بخش خشکی میدان گازی کیش را از دیگر پروژه های کلید در دست برشمرد که این پروژه نیز با 76 درصد پیشرفت،  مراحل نهایی کار را پشت سر می گذارد.

وی پیشرفت کلی پروژه های حفاری کلید دردست در حوزه این معاونت را که با کاربست بیش از 20 دکل حفاری سنگین و فوق سنگین خشکی و دریایی صورت می پذیرد، 78 درصد عنوان و از آمادگی این شرکت برای حضور در پروژه های جدید با توجه به اجرایی شدن نسل جدید قراردادهای نفتی و حضور شرکت های بین المللی، در کشور خبر داد.

 

مکوندی اظهار کرد: با اجرایی شدن این قراردادها به طور قطع شرکت ملی حفاری در مناقصه ها حضور خواهد یافت کما اینکه پیش از این هم با شرکت های آجیپ در دارخوین و پارس جنوبی، نورث هیدرو نروژ در میدان آذر، CNPCI در آزادگان شمالی و جنوبی، سینوپک در یادآوران و  توتال در میدان نفتی دورود همکاری داشته و رکوردهای خوبی ثبت کرده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری یادآور شد: این شرکت در دوران محدودیت ها و خروج شرکت های خارجی در عمل به عنوان شرکتی که  قابلیت انجام عملیات حفاری و ارائه خدمات فنی مهندسی و تامین کالا و مواد را داشته در عمل جای این شرکت ها را پرکرده و پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور بوده است.

شرکت ملی حفاری ایران با در اختیار داشتن ۷۵ دستگاه حفاری خشکی و دریایی، تجهیزات خدمات جانبی صنعت حفاری، نیروهای متخصص و کارآزموده و برخورداری از تجارب ارزشمند در زمینه حفاری مخازن پیچیده نفت و گاز به عنوان بازوی توانمند صنعت نفت کشور در تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده شرکت ملی نفت ایران نقش اساسی برعهده داشته است.

 


منبع: تابناک
برچسب ها: مهران مکوندی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار