معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ظرفیت کافی برای حمایت از طرح های نیمه تمام و راکد بخش کشاورزی، صنعت و معدن داریم چون صنعتی کردن و حرکت در این مسیر در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مهم است.
کد خبر: ۳۵۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ 02 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان دهلران روز دوشنبه با حضور معاون استاندار ایلام، جمعی از مدیران کل و صاحبان صنایع و کشاورزان و مسولان محلی در سراسری فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
 
حشمت اله عسگری در این نشست از عزم جدی ستاد تسهیل اقتصاد مقاومتی استان برای فعال کردن واحدهای راغب خبر داد و افزود: ظرفیت کافی برای حمایت از طرح های نیمه تمام و راکد بخش کشاورزی، صنعت و معدن داریم چون صنعتی کردن و حرکت در این مسیر در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مهم است.
 
وی اظهار کرد: بهره گیری از تفکر و استفاده از فرصت های پیرامونی در هر شهرستان برای اشتغال لازم است ضمن اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی پیدا کردن و بکارگیری ذهن ها و ایده های بلا استفاده و ظرفیت های ای سی تی و حرکت به سمت حوزه های دانش بنیان است.
 
عسگری یادآور شد: یک هزار و 400 واحد تولیدی و صنعتی در این استان برای احیا ثبت نام کرده اند که از این تعداد 300 واحد دارای قابلیت احیا هستند که تاکنون 80 واحد آنها با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات احیا شده اند.
 
وی با اشاره به ظرفیت های دهلران در حوزه های مختلف و فعال شدن طرح پتروشیمی ان جی ال و سیمان این شهرستان گفت: در بخش مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلات صندوق کار آفرینی امید در کوتاه مدت اقدام های خوبی در این شهرستان صورت گرفته است.
 
عسکری با اشاره به ایجاد صندوق های خرد روستایی و نقش آنها در اقتصاد مقاومتی افزود: ایجاد صندوق های خرد روستایی از سیاست های دولت است و می توان در هر روستا با تولید یک محصول در این عرصه فعالیت کرد.
 
فرماندار دهلران نیز در این نشست گفت: 609 طرح اقتصاد مقاومتی در همه حوزه ها در این شهرستان وصول شده که از این تعداد 292 طرح با 397 نفر اشتغال زایی اجرا شده است.
 
حسینعلی موسوی تاکید کرد: این طرح ها شامل 75 طرح در حوزه کشاورزی، 39 طرح صندوق کار آفرینی امید، 128 طرح کمتیه امداد، 40 طرح شهرداری و 10 طرح بنیاد شهید است که برای اجرای آنها 347 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
وی با اشاره به وجود هشت طرح حوزه صنعت و معدن در این شهرستان افزود: برای احیا و بازگشت این طرح ها به چرخه کار و تولید 71 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
 
 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار