استاندار خوزستان در بازدید از شرکت ملی حفاری ایران
صنعت راهبردی حفاری در توسعه و رونق صنعت نفت و اقتصاد کشور نقش مهمی بر عهده دارد و موجب افزایش توانمندی داخلی و خودکفایی در حوزه نفت و گاز شده است
کد خبر: ۳۵۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 02 January 2017
 دکتر غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در جریان بازدید از این شرکت، در نشست با مدیرعامل، معاونان ، مدیران ارشد، روسا، مسئولان و متخصصان بخش های مختلف ستادی و عملیاتی افزود: این صنعت یکی از صنایع بالادستی صنعت نفت به شمار می رود و استقرار آن در خوزستان یکی از افتخارات استان به شمار می آید.
 
وی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری  در حدود چهار دهه فعالیت، به فناوری های روز جهان تجهیز  شده و در آن از انواع روش های نوین استفاده می شود و استقرار بزرگترین شرکت حفاری کشور در استان نقش استان خوزستان را در توسعه کشور برجسته تر کرده است .
 
شریعتی با اشاره به عملکرد این شرکت در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور، گفت: شاکله این صنعت بزرگ، خوزستانی بوده و همین امر باعث شده در راس مدیریت آن، مدیران و متخصصان بومی نقش پررنگی داشته باشند .
 
استاندار خوزستان تصریح کرد: تلاش می شود با توجه به توانمندی ها و تجربیات ارزشمند متخصصان این شرکت، زمینه صدور توانمندی های آن به خصوص در بخش های خدمات فنی و مهندسی فراهم گردد.
 
وی افزود: انتظار می رود تجربیات گرانسنگ متخصصان و کارکنان پر تلاش این شرکت به نسل جوان منتقل و روز به روز شاهد رشد و بالندگی آن در کشور و منطقه باشیم.
 
شریعتی نقش اثرگذار ملی حفاری در ایجاد فرصت های شغلی در استان را ستود و اظهار کرد: این شرکت برای حدود 20 هزار نفر به صورت مستقیم و 40 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده که بسیار ارزشمند است .
 
استاندار خوزستان با بیان این که گردش مالی و اشتغالزایی در خوزستان در بالندگی و پویایی استان تاثیرگذار است، گفت: با توجه به پروژه هایی که قرار است در غرب کارون اجرا شود انتظار می رود در زمینه اشتغالزایی  بتوانیم برنامه های خوبی اجرا کنیم و تاکید ما همواره جذب نیروهای بومی در اجرای پروژه ها از سوی شرکت های مستقر در استان است .
 
در این نشست مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در سخنانی نقش صنعت حفاری در فرآیند تولید نفت و گاز را تشریح کرد و گفت: این صنعت نقش کلیدی در استحصال نفت و گاز دارد و بدون حفاری دسترسی به منابع هیدرو کربوری امکان پذیر نیست.
 
مهندس حیدر بهمنی با اشاره به استقرار حوزه ستادی این شرکت از بدو تاسیس در استان خوزستان و کلانشهر اهواز، افزود: موضوع ساخت داخل و حمایت از سازندگان و صنعتگران داخلی از اولویت های ملی حفاری بوده است و از شرکت های پیشگام در این ارتباط است.
 
وی با بیان اینکه صنعت حفاری در کشور  بومی شده و عملیات حفاری با وجود تنوع سازندها و پیچیدگی کار تماما به دست متخصصان ایرانی ارائه می گردد، اظهار کرد: این شرکت به موازات وظایف ذاتی، به مسئولیت های اجتماعی نیز اهتمام  ویژه داشته است.
بهمنی در پیوند با این مطلب به ایجاد فرصت های شغلی، استفاده از توانمندی های سازندگان استان که خود زمینه رونق بخشی به شهرک ها و کارگاه های صنعتی را فراهم آورده است، مشارکت های اجتماعی به خصوص در پروژه های عام المنفعه و توسعه فضاهای ورزشی و تعمیم ورزش همگانی و قهرمانی در استان اشاره کرد.
 
در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری علمی ، آموزشی جهت برگزاری دوره های تخصصی بین المللی در داخل و خارج از کشور ، ارتقاء سطح همکاری بین شرکت ملی حفاری ایران و استانداری خوزستان به امضاء رسید.
 
استاندار خوزستان و هیئت همراه در ادامه از واحد خدمات ویژه (نمودارگیری)،  استخر و مجموعه ورزشی در دست احداث  و دستگاه حفاری 23 فتح در اهواز بازدید به عمل آورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار