6 ورزشکار ملی‌پوش عضو هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم برای همراهی تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال ایران در مسابقات المپیک جهانی 2017 برگزیده شدند.
کد خبر: ۳۵۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲ 01 January 2017
به گزارش تابناک قم، یکی از هیأت‌های ورزشی موفق و شاخص استان قم در سال‌های اخیر هیأت ورزش‌های ناشنوایان بوده که کمتر کسی از این هیأت ورزشی انتظار درخشش در سطح قهرمانی و حرفه‌ای را دارد اما چندین عنوان شاخص میادین برون‌مرزی را ورزشکاران این هیأت ورزشی کسب کرده‌اند.

قم جزو استان‌های موفق ورزش ناشنوایان ایران

در واقع با برنامه‌ریزی بسیار خوب در این هیأت و بهره‌گیری کامل و به موقع از امکانات و مشارکت‌ها، ورزشکاران پرتوان این هیأت توانسته‌اند موفقیت‌های ارزنده‌ای برای ورزش قم نه تنها در سطح کشور بلکه در میادین برون‌مرزی به دست بیاورند و قم را جزو استان‌های موفق ورزش ناشنوایان ایران معرفی کنند.

بعد از موفقیت‌های ارزنده‌ای که ملی‌پوشان دو رشته فوتبال و فوتسال با قهرمانی در بازی‌های آسیا و اقیانوسیه و همچنین حضور در مسابقات جهانی ناشنوایان برای ورزش استان قم کسب کردند، اکنون یک میدان برون‌مرزی مهم دیگر در انتظار ملی‌پوشان این دو رشته است.

آماده‌سازی ناشنوایان قم برای المپیک تابستانی قهرمانی جهان

در واقع مهمترین میدانی که در سال جدید میلادی پیش‌روی فوتبالیست‌ها و فوتسالیست‌های ناشنوای کشورمان و ورزشکاران چندین رشته دیگر ورزش‌های ناشنوایان قم و سایر استان‌ها قرار دارد، مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان قهرمانی جهان به شمار می‌رود.

این در حالی است که آغاز اردوی تیم ملی فوتبال ناشنوایان به میزبانی تهران صورت گرفته و این نخستین مرحله تمرینات، اردو و برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی است که به منظور ارزیابی فوتبالیست‌های ناشنوا از استان‌های مختلف برگزار می‌شود و در آن دو نماینده قم نیز حضور دارند.

برادران زینال‌وند نمایندگان قم در اردوی تیم ملی فوتبال ناشنوایان

با حضور نمایندگان هیأت ورزش‌ ناشنوایان استان قم، نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی و ارزیابی تیم ملی فوتبال ناشنوایان به منظور حضور موفق و پرقدرت در بیست و سومین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان جهان در تهران برگزار می‌شود و از قم علی زینال‌وند و سیاوش‌ زینال‌وند حضور دارند.

‌با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، در این اردوی سه روزه فوتبالیست‌هایی از سراسر کشور در دو گروه زیر نظر کادر فنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت به تیم ملی فوتبال ناشنوایان اعزامی به المپیک تابستانی ناشنوایان راه می‌یابند.

برگزاری بیست و سومین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان جهان در ترکیه

در حالی که بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی المپیک تابستانی ناشنوایان جهان  در سال 2017 به میزبانی کشور ترکیه برگزار می‌شود، به منظور حضور موفق و آماده تیم ملی فوتبال در این رقابت‌ها، اخیر جلسه‌ای بین کادر فنی تیم ملی فوتبال ناشنوایان با رئیس فدراسیون نیز برگزار شد.

این در شرایطی است که در انتخابات جدید فدراسیون، سیدمصطفی کریمى رئیس فدراسیون ناشنوایان شده و در این جلسه، قرار شد یک اردوى انتخابی سه روزه برای این تیم برگزار شود و پس از آن، انجمن برنامه‌هاى خود را تا اعزام به بیست و سومین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان در ترکیه به فدراسیون ارائه کند.

3 فوتسالیست قم در راه اعزام به المپیک تابستانی 2017

در کنار دعوتی که از دو بازیکن شاخص فوتبال ناشنوایان استان قم برای حضور در تیم ملی صورت گرفته است، همزمان سه عضو تیم فوتسال ناشنوایان استان قم نیز برای همراهی تیم ملی کشورمان در مسابقات فوتسال بازی‌های المپیک تابستانی 2017 به اردو دعوت شده‌اند.

این در حالی است که اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران به منظور حضور موفق و پرقدرت در رقابت‌های فوتسال بازی‌های المپیک تابستانی قهرمانی جهان در سال 2017 در حالی صورت می‌گیرد که حدود یک ماه قبل مسابقات قهرمانی کشور در این رشته به انجام رسید.

اکنون المپیک تابستانی سال 2017 در راه است و در شرایطی که ناشنوایان ورزشکار ایران در رشته‌های مختلف به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند، فوتسال نیز یکی از تیم‌های ایرانی حاضر در این المپیک محسوب می‌شود و ایران نیز به عنوان قهرمان آسیا در این بازی‌ها حضور می‌یابد.

فوتسال موفق‌ترین ورزش تیمی ناشنوایان استان قم

به همین منظور بازیکنانی از استان‌های مختلف که تیم‌های آنها در مسابقات اخیر قهرمانی فوتسال ناشنوایان کشور نیز حضور داشتند به اردوی آماده‌سازی تیم ملی ناشنوایان دعوت شده‌اند و از استان قم نیز سه فوتسالیست با سابقه در اردوی تیم ملی حاضر خواهند شد.

این در شرایطی است که فوتسال یکی از موفق‌ترین ورزش‌های فعال در هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم به شمار می‌رود که توانسته در عرصه برون‌مرزی سال‌های اخیر، ‌موفقیت‌های چشمگیری همچون قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و قهرمانی جهان را برای ورزش قم کسب کند.

با حضور ملی‌پوشانی که برای فوتسال قم در میادین برون‌مرزی افتخارآفرینی کرده‌اند، اکنون از استان قم سه ملی‌پوش یعنی حسین نوری، ابوالفضل قنبری و اسماعیل شاه‌زید در اردوی تیم ملی برای حضور در المپیک تابستانی 2017 دعوت شده‌اند، در حالی که این بازی‌ها تیرماه سال 1396 در شهر سامسون ترکیه به انجام می‌رسد.

درخشش قمی‌ها در فوتسال ناشنوایان سال 95 ایران

امسال یک موفقیت بسیار بزرگ برای فوتسال ناشنوایان قم رقم خورد و تیمی که سال گذشته توانسته بود عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های فوتسال ناشنوایان ایران را از آن خود کند، قوی‌تر از سال گذشته ظاهر شد و جام قهرمانی را بالاتر از دیگر حریفان شرکت کننده در این مسابقات از آن خود کرد.

این در شرایطی است که با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، مسابقات فوتسال ناشنوایان سراسر کشور به میزبانی هیأت‌ مازندران و در شهرستان بابلسر برگزار شد و تیم قم از آغاز بازی‌ها یکی از مدعیان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها بود.

بازیکنانی که در ترکیب تیم فوتسال ناشنوایان هیأت‌ قم حضور دارند اکثرا از سابقه حضور در میادین آسیایی، و جهانی این رشته برخوردار هستند و با تاثیرگذاری بسیار مثبت در ترکیب تیم هیأت‌ ناشنوایان قم زمینه صعود این تیم به فینال بازی‌های قهرمانی کشور را به وجود آوردند.

اختصاص جام قهرمانی فوتسال ناشنوایان ایران به قم

تیم فوتسال ناشنوایان استان قم با نتایج بسیار خوب در مرحله مقدماتی و همچنین عبور از مرحله پلی‌آف بازی‌ها، همانند دوره قبل این رقابت‌ها در مشهد، این بار در بابلسر یکی از دو تیم راه یافته به دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال ناشنوایان ایران در سال 1395 شد و در پایان جشن قهرمانی برپا کرد.

فوتسالیست‌های ناشنوای استان قم که دارای استعداد و توانمندی بسیار بالایی هستند از شروع بازی‌ها نمایش قابل توجهی در مقابل حریفان خود داشتند و با عبور موفق از سد تمامی آنها به دیدار نهایی رسیده‌ و برای قهرمانی آخرین بازی خود را برابر تیم یزد با پیروزی تمام کرد و قهرمان شد تا اکنون سه بازیکن این تیم در اردوی تیم ملی باشند.

افتخارات متعدد ورزشکاران ناشنوا برای ورزش استان قم

دبیر هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: به لطف خدا در سال‌های اخیر پیشرفت ورزش ناشنوایان استان قم همانند سایر نقاط کشور بسیار خوب بوده و عزیزان ورزشکار ما در رشته‌های مختلف ورزشی حضور در میادین متعدد برون‌مرزی را تجربه کرده و افتخارات متعدد را برای ورزش استان قم رقم زده‌اند.

سیدوحید غیاثی افزود: فعالیت در رشته‌هایی نظیر فوتبال، فوتسال، والیبال، کشتی، کاراته، دوومیدانی و چندین ورزش حرفه‌ای دیگر اکنون توسط ناشنوایان ورزشکار قم در جریان است و تیم‌های منتخب ورزشی ما در رقابت‌های متعدد کشوری هر ساله به میدان می‌روند.

وی یاد آور شد: به دست آوردن مقام قهرمانی از رقابت‌های کاراته، فوتسال، ‌فوتبال و عناوین برتر از ورزش‌هایی نظیر کشتی در سطح آسیا و جهان، در سال‌های اخیر موجب شده تا هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان یکی از هیات‌های موفق ورزشی قم نیز از نگاه کارشناسان ورزش این استان لقب بگیرد.

غیاثی در پایان اظهار کرد: در هر حال ما اکنون در آستانه تدارک تیم‌های ملی اعزامی ورزش ناشنوایان ایران به باز‌ی‌های المپیک جهانی ناشنوایان در سال 2017 هستیم و به لطف خدا بار دیگر این توفیق نصیب مجموعه هیأت‌ قم شده که چند ملی‌پوش در ترکیب تیم‌های ملی داشته باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار