استاندار چهارمحال و بختیاری:
استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد از بانک های عامل استان در حوزه اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت که عملکرد این بانک ها، ضعیف، شرم آور و عامل افزایش بیکاری جوانان شده است.
کد خبر: ۳۵۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 29 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در صورتی که هر کدام از مدیران کل دستگاه های اجرایی و یا مدیران عامل بانک ها با دلیل موجه نمی توانند در جلسات استان حضور یابند، باید معاون خود را با معرفی نامه کتبی و اختیار تام به جلسه بفرستند.
وی تصریح کرد: بارها در جلسات مختلف تاکید شده که برای اتکای نظام به توان درونی خود و کاهش فشار کشورهای دیگر باید وحدت و همدلی داشته باشیم.
وی یادآور شد: سهل انگاری برخی مدیران بانکی چهارمحال و بختیاری باعث کاهش اشتغال، افزایش نرخ بیکاری و رکود در اقتصاد شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با همین عملکرد ضعیف بانک های عامل بسیاری از جوانان به علت بیکاری و فشارهای دیگر به سمت مواد مخدر، قاچاق کالا و یا شرارت روی آورده اند.
وی گفت: در صورت ادامه سهل انگاری و کوتاهی برخی مدیران بانکی در روند عمل به تعهدات اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مدیر متخلف را از طریق رسانه های گروهی به مردم و مسئولان ملی معرفی می کنم.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: وجود برخی قوانین دست و پاگیر در بانک ها باعث دلسردی سرمایه گذاران در انجام سرمایه گذاری شده است.
وی تاکید کرد: البته در هنگام ارائه تسهیلات بانکی برای انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف باید اهلیت و توان سرمایه گذاران ارزیابی و سنجیده شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برای رفع مشکلات بخش تولید با هدف ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی باید تلاش ویژه صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در همین زمینه باید با تدابیر انجام شده از بروز هرگونه مشکلات بر سر راه سرمایه گذاران دارای توان بالا جلوگیری شود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: مدیران بانک های عامل چهارمحال و بختیاری تنها تا سه شنبه هفته آینده برای ایجاد تحول در پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فرصت دارند.
وی گفت: در غیر این صورت علاوه بر تعطیلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری عملکرد مدیران بانکی سهل انگار در این حوزه به مسئولان ملی اعلام می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان از ابتدای امسال تاکنون 98 جلسه برگزار شده است.
سیامک سلیمانی دشتکی افزود: از مجموع مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری 53 درصد سرمایه در گردش، 25 درصد سرمایه ثابت، 3.7 درصد امور مالیاتی و مابقی مربوط به سایر مشکلات بوده است.
در این نشست مشکلات 66 طرح تولیدی چهارمحال و بختیاری در زمینه های امور مالیاتی، ارزش افزوده، استمهال بدهی و تصویب دریافت تسهیلات جدید بررسی شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست هفته قبل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نسبت به عملکرد ضعیف برخی بانک های عامل مانند بانک توسعه تعاون استان در حوزه پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی اعتراض و عملکرد این بانک در استان از ابتدای امسال تاکنون در حوزه اقتصاد مقاومتی را صفر اعلام کرده بود.
قاسم سلیمانی دشتکی در نشست قبلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به بانک توسعه تعاون تنها 15 روز برای جبران و ایجاد تحول در تسهیلات پرداختی حوزه اقتصاد مقاومتی استان فرصت داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار