در اعتراض به عملکرد بانک های عامل:
براساس اعلام استاندار چهارمحال و بختیاری در صورت ادامه روند بدعهدی بانک های عامل در پرداخت تسهیلات قابل قبول به طرجها تا هفته آینده، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان لغو و گزارش عملکرد مدیران بانک های عامل به مسئولان ملی اعلام می شود.
کد خبر: ۳۵۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 28 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان که بدون حضور استاندار برگزار شد، گفت: استاندار استان در اعتراض به عملکرد بانک های عامل و پرداخت نکردن تسهیلات قابل قبول از سوی بانک های عامل در یک هفته گذشته در این جلسه حضور پیدا نکرده است.
سیامک سلیمانی دشتکی تاکید کرد: استاندار چهارمحال و بختیاری معتقد است که مدیران عامل بانک های استان باید به تعهدات شان در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عمل کنند.
وی تصریح کرد: مدیران بانک های عامل استان باید تا سه شنبه آینده نسبت به ایجاد تحول در پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی و ثبت آن در سامانه بهینیاب اقدامات لازم را انجام دهند.
وی یادآور شد: به همین منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری باید به عنوان دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان نسبت به جمع بندی عملکرد مدیران بانکی اقدام کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در غیر اینصورت براساس اعلام استاندار، علاوه بر تعطیلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، عملکرد مدیران بانکی سهل انگار در این حوزه به مسئولان ملی اعلام می شود.
وی گفت: تسریع در ارتقای جایگاه چهارمحال و بختیاری در روند پرداخت تسهیلات ستاد اقتصاد مقاومتی مهمترین اولویت کاری مدیران بانکی در یک هفته آتی محسوب می شود.
سلیمانی دشتکی به رتبه نخست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سطح کشور به خاطر حضور استاندار در جلسات استانی اشاره و تاکید کرد: این ستاد در برگزاری تعداد جلسات هم رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بانک های عامل استان در یک هفته گذشته تنها 37 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت کرده اند.
حبیب الله وفایی تصریح کرد: این در حالی است که مدیران عامل بانک های چهارمحال و بختیاری در نشست 17 آذر 1395 برای پرداخت تسهیلات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تا پایان آذر امسال 680 میلیارد ریال بوده و تنها 30 درصد آن محقق شده است.
وی یادآور شد: سهمیه چهارمحال و بختیاری در تسهیلات اقتصاد مقاومتی سه هزار و 600 میلیارد ریال برای امسال مشخص شده است.
وفایی اظهار کرد: براساس تسهیلات ثبت شده در سامانه بهینیاب از این میزان سهمیه تاکنون دو هزار و 737 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
وی گفت: براساس دستور استاندار چهارمحال و بختیاری عملکرد بانک های عامل استان در حوزه فرماندهی اقتصاد مقاومتی از چهارشنبه به مدت یک هفته بررسی و نتیجه آن در نشست آتی این ستاد اعلام می شود.استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست هفته قبل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نسبت به عملکرد ضعیف برخی بانک های عامل مانند بانک توسعه تعاون استان در حوزه پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی اعتراض و عملکرد این بانک در استان از ابتدای امسال تاکنون در حوزه اقتصاد مقاومتی را صفر اعلام کرده بود.
قاسم سلیمانی دشتکی به بانک توسعه تعاون تنها 15 روز برای جبران و ایجاد تحول در تسهیلات پرداختی حوزه اقتصاد مقاومتی استان فرصت داده بود.
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و در استان ها به ریاست استانداران تشکیل و فعال شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار